Ga naar inhoud

beeldscherm vertoont kuren tijdens afspelen video's

anoniem

Aanbevolen berichten

hee sinds kort heb ik een probleem met al mijn video's als ik een video opstart. dan krijg ik alles te zien, ik hoor ook alles. maar voor het videoscherm(dus niet mijn hele beeldscherm maar alleen het video schermpje) krijg ik witte ruitjes te zien. de ruitjes bestaan uit vier horizontale strepen, en zo is het hele videoscherm gevuld. vlak voordat het gebeurde heb ik mijn computer aan m'n tv gekoppeld. hij deed het even, en daarna kreeg ik geen beeld meer op mijn tv, vervolgens vond mijn computer dat de tv niet aangesloten was en toen ik de wizard startte voor het configureren van een tv ging het computerbeeld op zwart. na een restart deed alles het normaal, behalve de video's iemand een idee wat het kan zijn? de driver heb ik upgedate en dat heeft niet geholpen. alvast bedankt! Nikita
Link naar reactie
hee, bij vlc heb ik hetzelfde probleem. maar ik heb toch maar de codec's dr op gegooid en de computer opnieuw opgestart. en alles deed het. ik was toen bezig met het aansluiten van mijn tv. deed de s-video kabel dr in. en toen ging m'n beeld opnieuw heel gek doen. allemaal felle kleuren in blokjes en alles, een beetje zo'n matrix gevoel. ik kan nu dus ook niet meer opstarten omdat ik geen normaal beeld krijg. is de videokaart dan gewoon kapot? nikita
Link naar reactie
Als het een recente videokaart is met twee uitgangen dan is er de mogelijkheid dat de videokaart zelf gedetecteerd heeft dat je er een tv aan hebt gehangen, vervolgens heeft de videokaart driver een optie aangezet waarbij alle videomateriaal wordt doorgestuurd naar de tweede videouitgang zodat je alle filmpjes die je afspeelt kan zien op je tv terwijl je op de pc kan doorwerken. Moderne videokaarten en drivers hebben meestal een aantal mogelijkheden hiervoor, zo kan het videobeeld op alletwee de uitgangen getoont worden(clone), het beeld kan soms opgedeelt worden in twee stukken (linker helft en rechterhelft van het beeld) en verdeelt worden over de twee poorten(devide) en de optie die jij, denk ik, hebt; "cinema" of iets in die geest. Dit alles is in te stellen in de videokaart driver. In jouw geval zal het mischien al genoeg zijn om de tweede uitgang gewoon weer uit te zetten, het doorsturen van de video naar de tweede uitgang zal dan waarschijnlijk ook wel stoppen en je kunt weer gewoon kijken. Als je vermoed dat dit het geval kan zijn en je komt er niet uit kun je het beste even te rade gaan in het videokaarten forum met vermelding van je kaart merk en type en je driver versie, er is daar vast wel iemand die je exact kan uitleggen wat je moet doen om de boel weer goed te krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...