anoniem Geplaatst: 17 juni 2008 Delen Geplaatst: 17 juni 2008 Op aanraden van Jolo, in een eerdere thread, heb ik de AVS DVD player (freeware) gedownload. (Ik heb W2K.) De omvang zegt niets over de werking: het ding werkt niet. Tot 3 x toe gedownload, de laatste keer rechtstreeks van de site van AVS waarbij de "size" wel 7 Mbyte kleiner was dan die van de gegeven link, maar het mocht allemaal niet baten: het ding heeft nog geen plaatje laten zien, laat staan een stukje video. Wel vroeg die bij eerste installatie om DirectX9 (ik had DX8, maar daar nam hij geen genoegen mee) en dat heeft me van 's morgen 7 uur tot 's middags 3 uur gekost om die 78Mb grote file te downloaden. Toen dat eindelijk was gelukt en geinstalleerd, kreeg ik tot twee keer toe (bij verschillende downloads!) een "error" melding. Wat vreemd is dat hij bij start van een DVD disk "iets" gaat loaden wat verschillende minuten duurt. Wat ie "load", kweet het niet, maar dat zal toch niet de hele video zijn neem ik aan. Afijn, na loaden gaat op het bedieningspaneel onveranderd bij alle drie files (3x gedownload) van alles knipperen als een kerstboom. Het zou kunnen zijn dat de oorzaak bij DirectX9 ligt. Maar ik heb geen zin om daar nog eens een dag aan te besteden. De installatie van DX9 verliep zonder problemen, dus ik neem aan dat die goed is. Ik heb een shareware WinxDVDPlayer.exe genaamd, die in omvang 1/10 deel is van die AVS maar prima werkt zonder gezeur om een DXn file. Moet um alleen nog een keer betalen.... Iemand gelijke ervaringen? MVG perloc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 17 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 17 juni 2008 [quote:37316eed3f="perloc"]AVS DVD player (freeware) gedownload. (..) Toen dat eindelijk was gelukt en geinstalleerd, kreeg ik tot twee keer toe (bij verschillende downloads!) een "error" melding. [/quote:37316eed3f] Dus je kom 'm wel installeren zonder foutmeldingen? Ik heb 'm zelf bij mij geïnstalleerd op een oude PC onder XP SP3. Deze is met DirectX 9.0c. Het installeren ging zonder foutmeldingen. Ik heb 'm getest met een MP3 geluidsbestand. Deze wordt gewoon afgespeeld. Ook nog twee video DVD's geprobeerd. Hier verschijnt ook "loading video." Daarna wordt de video DVD wel gewoon afgespeeld. Had je deze AVS DVD player FAQ al gecheckt http://www.avsmedia.com/DVDPlayer/faq.aspx Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 18 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 18 juni 2008 De 3 x installatie ging zonder problemen. Die traden pas op na de installatie. Geen van de 10 FAQ's geeft een antwoord op mijn probleem. Naar aanleiding van een van die FAQ's is er een vraag (error message), die mij deed herinneren dat de 2 x foutmelding inderdaad meldde dat er iets "corrupt" was. De DVD's die ik heb geprobeerd spelen feilloos af met een andere DVD player. Die andere DVD player heb ik geinstalleerd en werkt prima, zonder dat hij minutenlang een video moet "load"-en (laden dus). Maar die moet ik betalen want = shareware. Ik zal nog eens kijken naar een freeware DVD player want er is een ruim aanbod. MVG perloc Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen