anoniem Geplaatst: 14 juni 2008 Delen Geplaatst: 14 juni 2008 Ik wil Power DVD installeren in het Engels op een computer met een BIOS in Portugees. ALLES op deze computer is in het Engels. Als ik de SETUP opstart komt het installeer-scherm in het Portugees op. Hoe maak ik de SETUP wijs dat hij Power DVD in het Engels moet installeren? Op mijn laptop (met een Engelse BIOS) is hij gewoon in het Engels geinstalleerd. MVG perloc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 Heb je de installatie al eens door laten lopen? Kan zijn dat de installer alleen portugees is, en het programma zelf of engels of internationaal is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 Aanleiding voor de installatie van Power DVD is de installatie van een nieuwe DVD writer. Degene die ik had dee het op een gegeven moment niet meer: was een externe HP. Opengemaakt, spanningen naar de drive waren in orde, 5V en 12 V maar zelfs het lampje voor, bij aanzetten ging niet meer branden. Nieuwe laten oversturen uit Nederland. Kost daar (22EUR) = minder dan de helft dan hier. Dat heeft wel een paar maanden bij elkaar in beslag genomen. Ondertussen van alles gebeurd met die computer welk heeft geresulteerd in een nieuwe installatie van Win2000. Daarmee was dus ook de vorige installatie van Power DVD verdwenen, en nu ik dat schrijf, die heb ik óok geinstalleerd en was in het Engels. Dus ik moet nog eens goed kijken, als de zaak weer draait -daarover direct meer- en de suggestie, doorinstalleren, zal ik uitproberen. Die installatie van de drive is ook weer niet zonder slag of stoot gegaan: dit soort dingen gaat lang niet altijd zonder problemen. Het 2de IDE slot was nog vrij dus daar is de DVD drive opgezet met -niet écht goed gekontroleerd- het pinnetje op "master". Boot, en nadat Windows zich even had gemeld werd het scherm zwart gestreept met de mededeling dat er iets mis was, ik moest rebooten en als het weer gebeurde, dan het menu volgen wat op het scherm stond. Rebooten bracht Win2000 terug, maar er was geen DVD drive in WE te vinden. Weer uitgezet, en ge-boot, en ziedaar! de tweede drive, de DVD was nu zichtbaar. Een paar test gedaan, dvd werkt, en getracht dus om Power DVD te installeren, maar afgebroken omdat hij in Portugees kwam. Uitgezet en het bovenstaand bericht gestuurd naar C!T. Daarnet de computer (desktop van mijn zoon) weer aangezet: zwart scherm, er komt helemaal niets, geen bieps en het lampie op de monitor blijft geel. Zou groen moeten worden. Nog twee maal geprobeerd, kast open, voedings-stekker van de nieuwe DVD drive afgekoppeld, maar dat brengt me Windows niet terug: het scherm blijft zwart, zelfs de BIOS laat het afweten. Ik denk (heb dat al eens eerder gehad) dat met het resetten van de BIOS (2polig stekkertje even omprikken op het 3tandig pin blokje en terug) dat dan de zaak weer loopt. Dus de DVD drive daar is iets mis mee. (Merkloos ding, maar ziet er patent uit aan de buitenkant!) Daar kom ik morgen aan toe. Eens goed alle verbindingen kontroleren en opnieuw proberen. Dank voor reactie. MVG perloc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 14 juni 2008 [quote:21725b19e3="perloc"]Ik wil Power DVD installeren (..) Als ik de SETUP opstart komt het installeer-scherm in het Portugees op. [/quote:21725b19e3] Vreemd. Ik dacht zelf dat de setup van applicaties kijkt naar de taal van de Windows versie. En dat de default taal van Power DVD Engels is. Want op de site van cyberlink staat bij de Language Kits de taal Engels er niet bij http://www.cyberlink.com/multi/download/lang_kits.jsp?dl_id=259 Welke versie van Power DVD gebruik je? Is het een CD versie? Probeer eventueel een alternatieve DVD Player http://downloads.vnunet.nl/download/dvd/avs+dvd+player/_37359.html Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 Jolo: Het is PowerDVD V3.0 Die heb ik in een grijs verleden eens gedownload. Ik heb hem daarnet even in mijn laptop gestopt en daar start hij op in Engels. Ik heb gemeld dat de BIOS van de desktop Portugees is, maar daar heb ik me mee vergist: die is ook in het Engels. Die in Portugees was de voormalige desktop (een IBM van het werk van mijn vrouw) die tegen een zacht prijsje werden weggedaan. Nu zou het kunnen dat mijn schoonzusje een IE in het Portugees (of Google) op die computer heeft staan. Maar dat kan ik nu niet zien, want ik moet die PC eerst weer eens aan het draaien zien te krijgen. Ik heb inmiddels al een DVD player gedownload (shareware) en moet die nog even betalen (ongeveer 30 dollar). Dus ik zoek niet langer, alhoewel.... ik ben nooit geneigd zo snel op te geven, maar moet soms keuzes maken: wat vind ik leuker! MVG perloc Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 juni 2008 Auteur Delen Geplaatst: 15 juni 2008 ... en in vervolg op mijn 2de probleem: computer doet niets meer, dat heb ik als volgt opgelost. Ik meld het maar zodat anderen er hun voordeel mee kunnen doen. Dus de BIOS gereset en vervolgens de volgorde van de IDE pluggen veranderd: de HD als enige op de IDE1 en de DVD (master) en CD (slave) op de IDE2. Het geeft nogal eens gedonder om HD's met CD's/DVD's te combineren. De zaak opstarten en alles was keurig in orde. Win2k werkt en de beiden drives zijn present in WE. MVG perloc P.s. Jolo, leuk trouwens dat op de site van Cyberlink een flink aantal talen staan behalve Engels.... P.s.2 ... en die link met die (freeware) DVD player is ook interessant. Maar de bestandgrootte (23Mb) is wat fors voor mijn download capaciteit, dus dat doe ik vanavond, als het wat rustiger is op Internet Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen