Ga naar inhoud

SVCD converten naar foto formaat

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb ooit een keer voor iemand anders een SVCD diavoorstelling gemaakt met foto's. Alleen nou komt het probleem ze zijn de foto's kwijtgeraakt alleen de SVCD hebben ze nog. Nou vroegen ze aan mijn of ik i.p.v van die foto's in een SVCD te verwerken of ik ze meschien van die film naar een foto kan bewerken. Maakt niet uit welke formaat. Liefst een gangbaar fotoformaat. Wat standaard ondersteunt wordt door Windows, Nero Photoviewer of Gimp. Ik hoop dat ik hier snel antwoordt op krijg want ze zouden het leuk vinden als ze het vanavond al hebben. Groetjes Maikel!
Link naar reactie
Waarschijnlijk kan je de SVCD wel op je computer afspelen. Je zou dan screenshots (print screen knopje) kunnen maken en deze uitknippen in een fotobewerkingspakket. De originele foto's krijg je echter nooit meer terug. Ze zijn omgezet naar een filmpje met veel lagere resolutie (iets van 700 x 500 pixels ongeveer) Maar je hebt in iedergeval wat.
Link naar reactie
Je wilt in dit geval dan het maximale aan kwaliteit want svcd is al niet zo veel soeps, screenshots ed zijn dan alweer een kopie van een kopie en dat is dus niet wat je wilt. In het kort: je ript de svcd naar harde schijf, laad het data/mpeg bestand(het grote *.dat bestand) in Virtualdub-mpeg2, saved de hele svcd data als een image sequence(file/save image sequence)in BMP, jpeg of targa). Dit levert dan een hele map vol met plaatjes op, het beste is om als BMP op te slaan , dat levert wel een enorme hoeveelheid data op maar wel in de beste kwaliteit. Heb je die ruimte niet dan kun je ook jpeg kiezen maar er blijft dan van de al niet zo beste kwaliteit niet veel meer over. Vdub mpeg2: http://fcchandler.home.comcast.net/~fcchandler/stable/index.html
Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Dan krijg je wel veel overhead. Stel dat een foto 3 sec wordt getoond dan krijg je dus per foto 3x25=75 exemplaren. Op zich geen ramp maar wel nutteloos. Printscreen kan best want dat levert geen kwaliteitsverlies op, als je deze maar opslaat in een losless compressed formaat, zoals inderdaad BMP maar TIF zou ook kunnen (dit levert ook nog een compressie van ca. factor 2 op). Het printen van deze foto's kun je overigens wel vergeten...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...