Ga naar inhoud

cyclic reduncy error bij kopieren cdrom met avi bestand


Aanbevolen berichten

Dit is het geval: als ik de avi afspeel rechtstreeks van de cd, dan heb ik geen probleem met het bestand (of cdrom). Maar als ik de avi wilt kopieren naar mijn harde schijf, dan krijg ik een cyclic reduncy error. De laatste minuten vd avi wordt niet gekopieerd. Is er een manier om toch (zonder die check) de complete avi te kopieren? Dus: met afspelen geen probleem, kopieren wel.
Link naar reactie
Het schijfje is beschadigd/veroudert en er is data niet meer leesbaar terwijl die er wel zou moeten zijn. Dat afspelen wel gaat komt door de ingebouwde foutcorrectie van mediaplayer, die stapt gewoon over de missende data heen en speelt verder en waarschijnlijk zie of merk je de kreukel geeneens. Bij kopieren moet er een 1:1 en 100% gelijkwaardige kopie gemaakt worden van de data en als dat ook maar bij 1 bitje mislukt dan krijg je bovengenoemde fout. Ook bij het letterlijk bit voor bit lezen van data van een schijfje is er foutcorrectie actief maar uiteindelijk moet die wel de evt fouten voor 100% exact kunnen repareren en als dat niet lukt krijg je een cyclische redundantie fout. dat de fout in het laastste gedeelte van je film zit(de buitenkant van het schijfje) kan een indicatie zijn dat het schijfje destijds te snel is gebrand en daardoor aan de buitenrand(waar de snelheid het hoogst is) de data te snel en niet goed is ingebrand. Als dit het geval is dan is het redden van je data een lastige/onmogelijke zaak waarbij je nog de meeste kans maakt met een andere speler proberen of desnoods meerdere andere spelers proberen. Omdat het een cd is zou je op zoek kunnen gaan naar iemand met een Plextor PX32 of PX40, das een hele oude (nou ja +/- 1997)scsi cd rom speler uit de tijd dat plextor nog echt zelf cd spelers maakte-allemaal met scsi interface en die dingen zijn fenomenaal wat betreft lees eigenschappen van defecte cd's. Als een PX32 of 40 de cd niet kan lezen dan is er weinig hoop. Schijfje zeer goed en voorzichtig schoonmaken , evt krasjes aan de afspeelzijde wegpoetsen met wat tandpasta wil wel eens helpen, ook afspelen in een andere speler kan de data nog wel een redden aangezien niet iedere speler even goed kan om gaan met beschadigde discs. Ook zou je de Copy-disc van Nero kunnen proberen. Je kiest voor disc-copy en op het tapblad read options kies je voor "video cd" of onder data tracks vink je "ignore read errors" aan. De disc kun je saven als nero image die je daarna weer met bv isobuster kunt saven als gewone data op je hd. Je zult dan in nero de brandoptie "simulate" aan moeten zetten en op het tapblad "image" haal je het vinkje weg bij "delete file after disc copy" Je krijgt dan , als het meezit, wel een kopie maar wel MET de fout erin. Als dat allemaal niet werkt en je wilt echt de avi terug hebben dan kan het ook nog met Virtualdub, lastig en je mist werkelijk de kapotte data en mogelijk crasht je pc een paar keer maar het kan wel. Alks je dit wilt zeg je het maar dan geef ik je wel een korte inleiding.
Link naar reactie
Bedankt voor de uitgebreide reactie: Wat je zegt kan kloppen: ik brand altijd highspeed, en dat verhaal over Plextor dat ken ik (nu je het zegt) In de tussentijd heb ik dmv CD/DVD Diagnostic de avi kunnen kopieren naar mijn HD. Ik moest wel error check uitschakelen... Met Virtualdub heb ik het ook geprobeerd (althans denk ik niet op goede manier) P.S. Dit item kan nu op slot.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...