Ga naar inhoud

.Avi met een .srt branden met nero??


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb een .avi bestand (film) en een .srt bestand (ondertiteling) die ik graag met Nero 6 wil branden. Op mijn pc spelen beide perfect: de film en de ondertiteling lopen prima gelijk (als ik dubbelklik op de avi, dan start automatisch de ondertiteling met Vobsub), maar ik kijk mijn films graag gewoon op tv, dus hoe zorg ik dat ze beide goed gebrand door Nero worden? Normaal brand ik mijn films met Nero door: maak uw eigen film>videobestanden toevoegen en branden maar!! MvG,
Link naar reactie
[quote:60e8d03e07="rsweres"]Yip maar in het kort: eerst zeker weten dat de ondertiteling wel in orde is, geen extreme taalfouten, niets vergeten, synchroom (subsync). Dan in NERO branden als 'alle bestanden' (wel sub zelfde titel geven als de .avi: bijvoorbeeld: 'mijnfilm.avi' en 'mijnfilm.srt'....en voila![/quote:60e8d03e07] Hoi Rsweres, De ondertitels zijn goed (van Axxo, kweenie of je 'm kent maar die heeft altijd goeie spullen :wink: ) Bestandsnaam is identiek (met uitzondering van .srt)Als ik de avi op mijn pc start dan start de ondertiteling automatisch op en loopt perfect synchroon (met Vobsub) Ik dacht (en dat kom ik ook op menig forum tegen) dat Nero het branden van ondertitels niet ondersteund. Veel mensen die het geprobeerd hebben zeggen dat de film goed is, maar dat de ondertitels steevast ontbreken. Maar volgens jou kan het dus wel? Hoe moet ik dit dan doen? Ik ben op zoek naar een stappenplannetje (want ik kan nergens een knopje met 'alle bestanden' vinden). Dus open Nero>Eigen DVD-video maken>videobestanden toevoegen etc.. :)
Link naar reactie
[quote:3e11e3e02d="rsweres"]yip wat Gerben zegt klopt, dat had ik als aanvulling moeten aangeven. :wink: en voor wat betreft aXXo, die gozah is mij alom bekend...heb veel rips van hem :). En wat betreft 'alle bestanden' kan je ook zien als gewoon een 'data-cd -dvd' branden (wordt in nero als optie aangegeven in 'Nero Start Smart') .[/quote:3e11e3e02d] Bedankt Gerben en Rsweres, Mijn dvdspeler speelt geen Divx, dus das jammer :wink: Ik ben een programma tegengekomen, dat heet Convertxtodvd. Dit programma moet redelijk simpel een avi met een srt kunnen integreren. Kent één van jullie dit proggie? Ik denk dat een de trailversie eens probeer. Weten jullie overigens of ik Nero er dan eerst af moet gooien, of kunnen deze proggies naast elkaar bestaan? Het zijn beide brandprogramma's.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:1b3427c03c="supah"]Mijn dvdspeler speelt geen Divx, dus das jammer[/quote:1b3427c03c]Zulke DVD-spelers zijn tegenwoordig spotgoedkoop: als je veel films downloadt en op je standalone wilt bekijken, kun je beter gewoon zo'n ding aanschaffen. Let er natuurlijk wel op dat zo'n speler goed .SRT ondertitels ondersteunt. De aanschaf heb je zo terugverdiend aan schijfjes (op 1 DVD-R past 6 x 700MB) en aan tijd, moeite en energie(kosten) die je er niet meer in hoeft te steken.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
[quote:2e06dd7551="Obi-wan-kenobi"][quote:2e06dd7551="supah"]Mijn dvdspeler speelt geen Divx, dus das jammer[/quote:2e06dd7551]Zulke DVD-spelers zijn tegenwoordig spotgoedkoop: als je veel films downloadt en op je standalone wilt bekijken, kun je beter gewoon zo'n ding aanschaffen. Let er natuurlijk wel op dat zo'n speler goed .SRT ondertitels ondersteunt. De aanschaf heb je zo terugverdiend aan schijfjes (op 1 DVD-R past 6 x 700MB) en aan tijd, moeite en energie(kosten) die je er niet meer in hoeft te steken.[/quote:2e06dd7551] Heb het advies van jullie opgevolgd. Had ik véééél eerder moeten doen. Voor 40 euri kan ik nu 6 films op een dvd zetten (mét ondertiteling). Het scheelt tijd en geld. Voor de mensen die, net als ik, films eerst transcodeerde (met nero) en dan pas brandde als dvd-bestand: niet meer doen. Divx-spelertje kopen!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...