Ga naar inhoud

AVI uit MovieMaker terug naar Studio


Aanbevolen berichten

[color=darkred:e0ea8062a5]Is er iemand die weet hoe ik een AVI bestand uit Windows MovieMaker weer in Pinnacle Studio 9 kan importeren, zodat ik een DVD menu kan maken en deze vervolgens op DVD kan branden? Ik ben mijn DV tapes aan het opschonen en heb mijn bewerkte film in de computer laten lopen, echter heeft Studio 9 problemen met de 2 beeldformaten 4:3 en 16:9, hierdoor kan ik mijn bewerkte video niet aan 1 stuk in de computer krijgen (wat wel noodzakelijk is als er een achtergrond muziekje mee loopt). Vervolgens heb ik het in MovieMaker laten lopen, dat werkte wel prima, maar als ik dan de film bewaar als een DV-AVI bestand (ik wil zo min mogelijk kwaliteitsverlies) kan ik dit bestand niet importeren in Studio 9. Ik heb via WinAVI Video Converter het MovieMaker AVI bestand omgezet naar MPEG2, dan kan ik deze wel in Studio importeren, maar dan ben ik mijn geluid kwijt en ik weet ook niet wat deze omzetting met mijn kwaliteit van de film doet. Gr. Punnek[/color:e0ea8062a5]
Link naar reactie
[color=darkred:baac2ec00e]Jaap, hartstikke bedankt voor je advies, dit was inderdaad het probleem. Via google het ik het progje DVDate gevonden en gedownload, deze kan het AVI bestand omzetten van type 1 naar type 2 en andersom. Studio 9 kan dus niet met type 1 bestanden overweg. Gr. Punnek :D [/color:baac2ec00e]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...