Ga naar inhoud

welke programma zal ik gebruiken


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal. Ik heb bij mij thuis nu een aantal bandjes liggen van mijn video camera en die wil ik nu op dvd gaan zetten. Welke programma kan ik hier het beste voor gebruiken? Het enige wat het programma moet kunnen is het bandje op dvd zetten zonder dat er kwaliteit gaat verloren. Ik hoef verder geen enkele bewerken te kunnen maken met het prgramma . Ik heb al een fire wire kabel, dus nu moet ik alleen nog een programma hebben. Is er zo'n programma ergen gratis en legaal te downloaden. zoniet, welk programma kan ik dan het beste kopen/regelen? Mvg Tom
Link naar reactie
Je moet een aantal stappen onderscheiden: het overbrengen van de DV data naar je pc, het coderen naar voor video-dvd geschikt MPEG, het 'authoren' van de video-dvd (set van bestanden maken voor de voor video-dvd specifieke VIDEO_TS map) en branden van de dvd. Veel programma's zijn (erg) goed in slechts een of enkele van deze stappen, denk aan TMPGEnc voor het encoderen, Nero voor het branden. Je wilt een programma dat alle stappen beheerst, kijk eens op b.v. www.videohelp.com of het bestaat.
Link naar reactie
[quote:d0b285b296="Jaap H"]Je moet een aantal stappen onderscheiden: het overbrengen van de DV data naar je pc, het coderen naar voor video-dvd geschikt MPEG, het 'authoren' van de video-dvd (set van bestanden maken voor de voor video-dvd specifieke VIDEO_TS map) en branden van de dvd. Veel programma's zijn (erg) goed in slechts een of enkele van deze stappen, denk aan TMPGEnc voor het encoderen, Nero voor het branden. Je wilt een programma dat alle stappen beheerst, kijk eens op b.v. www.videohelp.com of het bestaat.[/quote:d0b285b296] Mijn engels is nog al bagger dus met die ene site kan ik niet zoveel. Maar jij zeg dus dat ik 3 programma's nodig heb. 1 voor het over brengen van de film naar de computer. 2 voor het encoderen 3 voor het branden, toch? Ik moet een programma hebben dat gebruiks vriendelijk is. En zoals ik al zei, ik hoef alleen de hele film op dvd te krijgen zonder enige bewerken er aan gedaan te hebben, zoals het toevoegen van een menu, muziekje, enz. Zou jij een lijstje kunnen maken van welke programma's ik hier het best voor kan gebruiken. Tom
Link naar reactie
[quote:e9ff89a637="T om"] Mijn engels is nog al bagger dus met die ene site kan ik niet zoveel. Maar jij zeg dus dat ik 3 programma's nodig heb. 1 voor het over brengen van de film naar de computer. 2 voor het encoderen 3 voor het branden, toch? Ik moet een programma hebben dat gebruiks vriendelijk is. En zoals ik al zei, ik hoef alleen de hele film op dvd te krijgen zonder enige bewerken er aan gedaan te hebben, zoals het toevoegen van een menu, muziekje, enz. Zou jij een lijstje kunnen maken van welke programma's ik hier het best voor kan gebruiken. Tom[/quote:e9ff89a637] Het valt ook met een programma te doen, maar het ligt eraan of u een betaald programma wilt of een gratis programma. In het laatste geval wordt het allemaal iets moeilijker en zit je met meerdere pogramma's. Betaalde programma's: *Pinnacle Studio (kwestie van video kopieren van camera naar computer, filmpje beetje bewerken eventueel en dan op dvd zetten) *Ulead VideoStudio (hetzelfde als hierboven) *Ulead DVD moviefactory Gratis: *Video opnemen met virtualdub *Met een programma video omzetten naar mpeg (misschien dat iemand hier een gratis programma voor weet?) en dan weer naar dvd bestanden en branden maar!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...