Ga naar inhoud

afspelen geripte DVD bestanden hapert


Aanbevolen berichten

Ik heb met mijn Sony 403 DVD camera opnames gemaakt op mini DVD schijfjes. Als ik deze schijfjes afspeel op de DVD-speler van bij de tv of op de computer middels bijvoorbeeld het programma WinDVD dan wordt alles normaal zonder problemen afgespeeld. Wanneer ik deze DVD's wil kopiëren naar de harde schijf met bijvoorbeeld DVD Decrypter 3.5.4.0 of via de importfunctie binnen Adobe Premier Elements 2.0 dan treden er fouten op. Wanneer ik namelijk de films vanaf harde schijf afspeel hapert het beeld op bepaalde vaste punten in de film of wordt het juist versneld of vertraagd afgespeeld. Hierdoor loopt soms het geluid niet meer synchroon. Ook lijkt er op dat bepaalde fragmenten verdwenen zijn. De DVD-bestanden op schijf hebben bij herhaalde ripacties steeds dezelfde omvang in MB's. Deze problemen zijn telkens op dezelfde momenten in de film ongeacht de programma's die ik gebruik om te rippen of om af te spelen. Dus het is niet zo dat de film hapert omdat mijn pc het even druk heeft met iets anders. Ook ligt het niet aan de originele DVD-schijfjes want het probleem treedt bij alle schijfjes die ik heb gebruikt (meer dan 10) op. Wat en waar gaat het mis en hoe kan ik deze problemen voorkomen? Ik gebruik Windows XP SP2+alle updates op een Pentium 4 3,6 GHz, 2 GB geheugen, Asus En6600 TD 256 MB videokaart met meest recente driver, Plextor DVD 708A brander.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...