Ga naar inhoud

hoe kan dit nu!? camera->pc->HDD vol :S


Aanbevolen berichten

Zoals al beetje in titel staat; Prik hier een videocamera op mijn USB nadat ik software en drivers voor het apparaat geinstalleerd had natuurlijk ( Pixelia Imagemixer v1.0 for Sony), en zet het beestje aan het werk om de video naar mijn pc te halen. Moet namelijk op DVD komen uiteindelijk. Na een half uur loop ik terug naar mijn pc, en zie ik dat het programma gestopt is met de mededeling dat mijn HDD vol zou zijn. Ik heb nog 74GB vrij op mijn schijf, heb ik dan echt 200+ GB nodig voor een uurtje film :o ? Trouwens er staat nu een MPEGje van zo'n 370MB op mijn schijf, tot waar d het programma gestopt is dus, mar dit met een formaat van een half pakje cigaretten ofzo. Wie helpt mij hieruit, film is namelijk voor trouwerij en mensen willen hem snel op DVD zien :( .. oja ps... geen verstand van de camera en het progje ook nog eerlijk gezegd :oops:
Link naar reactie
Als je video van een DV(?) camera naar de pc wilt krijgen dan zou je een firewire aansluiting moeten gebruiken, dv video loopt alleen maar over een firewire en wordt dan ook als dv-avi op de pc gezet. De video die jij binnen haalt kan van alles en nog wat zijn maar is iig geen dv-avi. Afhankelijk van de instellingen die je in je usb programma gebruikt kan je dan idd erg grote files krijgen, tot wel 35 MB per seconde. Voor 1 uurtje video heb je dan 60x60x35= 126 GB nodig... Gebruik de dv aansluiting, levert kleinere files EN betere kwaliteit. dv-avi is 25 Mbit/sec oftwel ruim 3 MB/sec. 1 uur video is dan 11 GB en dat is beter te doen. De usb aansluiting is bedoeld om de cam als webcam te gebruiken of om low-quality mpeg's naar de pc te sturen. Een andere mogelijkheid waarom je de fout krijgt is dat je buffer vol is. De video komt als mpeg je pc binnen en wordt mogelijk on-the-fly omgezet naar een compacter formaat.(het formaat dat je hebt ingesteld als uitvoer formaat) Omdat de videocamera maar op 1 snelheid kan lopen zal het omzetten dus op dezelfde snelheid moeten verlopen. Als dat niet gaat omdat je pc te traag is zal de inkomende video tijdelijk gebuffert moeten worden. De "standaart" locatie voor zo'n buffer is de C: schijf en die is mogelijk bij jou niet voldoende groot. Als er zo'n buffer of temp-file is dan verteld je manual wel hoe je deze van locatie kunt veranderen....
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...