Ga naar inhoud

16:9 avi naar 16:9 DVD


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste experts, Hoe kan ik een 16:9 formaat avi omzetten naar mpg - en vandaar naar DVD? TMPGenc(Plus) schijnt alleen met 4:3 formaat te werken en heeft geen instellingen om een 16:9 te verwerken - de mpg file die er uitkomt (na een nachtje werk) is dan ook een 4:3 en alles in het beeld is uiteraard lang en dun! Even geprobeerd met Ulead DVD-MovieFactory3 iets te doen met deze mpg maar daar zie ik ook niets om het 4:3 beeld terug te toveren naar 16:9. Bij voorbaat mijn dank - Kersmus
Link naar reactie
TMPGenc kan dat makkelijk. Je moet gewoon bij de eerste stap DVD-PAL (16:9) selecteren en dan de stap voor je moet kiezen waar op te slaan kiezen voor geavanceerd en daar "Keep orginal framesize" ofzo bij beeld (of advanced) instellingen kiezen. Ik gebruikte zelf eerst ook TMPGenc alleen nu niet meer dus weet niet precies waar het staat. Je kunt het ook met MainConcept doen: www.safihre.com/guides ... Tis maar een idee. Wat eruit komt ziet er veel beter uit en voor een film van 2 uur is hij hier op mun AMD64 binnen 45 min klaar. Dat doet TMPGenc me met deze beeldkwaliteit niet na :wink:
Link naar reactie
Safihre, ik heb TMPGenc (v2.5 en Plus versies) nog eens bekeken maar kan geen '16:9' vermelding zien bij die eerste stap DVD-PAL. Je andere suggestie (MainConcept) onderzocht en lijkt heel interessant - maar helaas werkte niet op mijn AMD computer (wordt ook voor gewaarschuwd bij installatie). De tip van azie toen opgevolgd - had Nero6 al op de computer maar had nog geen ervaring met die genoemde optie. Heb er gisteravond mee gestoeid en lijkt goed te werken - heb de film bewerkt en zal het vannacht branden (duurt inderdaad een aantal uurtjes!). Zal het resultaat na afloop even posten zodat iemand anders er misschien ook baat bij heeft. In ieder geval, mijn hartelijke dank voor de suggesties. Kersmus
Link naar reactie
[quote:93967c150c="kersmus"] Je andere suggestie (MainConcept) onderzocht en lijkt heel interessant - maar helaas werkte niet op mijn AMD computer (wordt ook voor gewaarschuwd bij installatie).[/quote:93967c150c]Werkt het niet op een AMD PC? Een AMD Athlon dan? Op mijn AMD64 spurt het vooruit... Overigens wil ik het resultaat ook wel weten, dus als je eens heel kritisch naar het beeld zou willen kijken. Of met PowerDVD een screenshotje maakt zou ik heel blij zijn :wink:
Link naar reactie
Zoals beloofd, even een update. Alles ging prima met Nero - kan de film spelen op de computer in ieder geval, qualiteit is uitstekend, menu's werken naar behoren - lijkt de manier om het te doen volgende keer. Helaas kon ik het niet op onze (echte) DVD speler aan de gang krijgen maar dat is ook een beestje van het eerste uur (was toen nog zo'n 1000 gulden een aantal jaren geleden) en heeft nooit van DVD-R(W)'s gehoord. Zal het binnenkort bij een familielid proberen. Als het onverhoopt daar niet zou werken komt hier nog een update zodat eventueel iemand met dezelfde problemen een beetje houvast heeft. Nogmaals bedankt allemaal!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...