Ga naar inhoud

Video naar DVD


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik moet me bij voorbaat al verontschuldigen voor mijn vraag, waarvan ik denk dat ze waarschijnlijk al vaker is behandeld. Maar nu wil ik voor het eerst een DVD branden en wel met een video die ik van de videorecorder op de harde schijf heb gekopieerd. Dat is dus gelukt. Maar als ik met Nero het branden wil laten plaatsvinden, dan wordt me gezegtd dat ik bij mijn OEM-versie een plug-in moet kopen (om mpeg-2 files aan te maken, als ik het goed heb begrepen). Ik kan me echter voorstellen dat er hiervoor ook freeware bestaat en zou graag willen horen, welke daarvoor in aanmerking komt. Dank bij voorbaat. Jürgen
Link naar reactie
Ik vind het een beetje gek dat je een Nero-versie bij een computer krijgt, die bepaalde m.i. essentiële onderdelen mist en als je die dan als plug-ins bij koopt, kost dat bepaald niet weinig. Maar als de software overuigend in gebruik en eenvoud is, wil ik er nog wel 's over nadenken. Heb je er zelf ervaring mee? Jürgen
Link naar reactie
Ik heb TMPenc gedownload en met de proeftoetsversie mijn film van mijn videorecorder getransformeerd naar een mpeg2-file. TMPenc kan kennelijk eenvoudig en met veel mogelijkheden worden gebruikt. Spreekt me op het eerste gezicht wel aan. Maar toen ik die wederom met mijn Nero 6.3 versie op de DVD wilde zetten, kreeg ik opnieuw de melding dat ik een video-plug in moest installen (kopen). Uiteindelijk kwam ik er overigens achter dat mijn oorspronkelijke film-file al een mpg-file was/is. Als deze op de harde schijf van mijn videorecorder wordt opgeslagen, dan gebeurt dit in het mpeg-formaat en zo heb ik hem kennelijk dan ook op de harde schijf gezet. Gevolg: Is er ook andere software dan deze Nero plug in om mpeg1 en mpeg 2 files op dvd te zetten? Jürgen
Link naar reactie
Ik heb TMPenc gedownload en met de proeftoetsversie mijn film van mijn videorecorder getransformeerd naar een mpeg2-file. TMPenc kan kennelijk eenvoudig en met veel mogelijkheden worden gebruikt. Spreekt me op het eerste gezicht wel aan. Maar toen ik die wederom met mijn Nero 6.3 versie op de DVD wilde zetten, kreeg ik opnieuw de melding dat ik een video-plug in moest installen (kopen). Uiteindelijk kwam ik er overigens achter dat mijn oorspronkelijke film-file al een mpg-file was/is. Als deze op de harde schijf van mijn videorecorder wordt opgeslagen, dan gebeurt dit in het mpeg-formaat en zo heb ik hem kennelijk dan ook op de harde schijf gezet. Gevolg: Is er ook andere software dan deze Nero plug in om mpeg1 en mpeg 2 files op dvd te zetten? N.B. Mijn provider heeft de laatste dagen problemen met de centrale router. Daardoor komt het dat ik twee keer mijn oorspronkelijke vraag en 2 keer mijn deze reactie heb geplaatst. Jürgen
Link naar reactie
Om een dvd met Nero te maken heb je niet voldoende aan het video bestand (in mpeg2 formaat, audio hiervan eventueel gescheiden), je moet de dvd structuur nog maken. Dit is een set van bestanden die je in het geval van gebruik van Nero, na gekozen te hebben voor video-dvd, naar de map VIDEO_TS sleept. Zoek op dit forum naar: dvd-authoring.
Link naar reactie
Ik heb ervoor gekozen om niet te veel te sleutelen en daarom toch maar Nero up te graden. In plaats van een plug-in heb ik meteen geupdated naar de volledige versie. Toen kon ik heel eenvoudig de videofilm op de dvd zetten. Helaas kan mijn DVD-speler (Toshiba SD900E) deze niet weergeven. Het is een DVD+R. Misschien moet ik eens een DVD-R proberen. Maar via de pc gaat het prima.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...