Ga naar inhoud

Is er een alternatief voor Win 10 en voor Androïd??


anoniem

Aanbevolen berichten

Een alternatief voor een besturingssysteem vinden is immer lastig want geen een is gelijk, maar er is natuurlijk naast Windows en Android nog Linux en Apple's Mac OS. Vooral de laatste mikt op een consistente 'gebruikservaring' hetgeen leuk kan zijn als je niet zozeer een code klopper maar meer een computer consument bent.
Link naar reactie
Ja, die zijn er. Hoewel er meerdere alternatieven zijn bespreken we er hier maar enkelen. Apple is er een van. Bijkomend probleem van Apple is de (te hoge) prijs en het missen van de vrijheid om het op vrijwel iedere PC/laptop te kunnen installeren. Daarnaast is er Linux. Hoewel er diverse distro's van zijn, van ERG lastig (Debian) via redelijk gebruiksvriendelijk (Ubuntu) tot aan de kant en klare distro van Linux Mint mate. Deze laatste heeft namelijk zo'n beetje alles al onboard om normaal mee te kunnen werken (en is mijn favoriete OS). Eerlijk gezegd lijkt die wel een beetje op Windows XP. (Maar als ik dat zeg doe ik Linux-liefhebbers pijn!) De site, daar is die weer, waar je heel veel info kan vinden is: https://sites.google.com/site/ilovemyrpi/07---onder-andere/05---linux Als iemand weet wie die eerste keer die link hier geplaatst heeft wil ik het weten en die persoon bedanken! Ik heb er namelijk echt veel aan.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...