Ga naar inhoud

Digitale camcorder naar PCTV-kaart?


anoniem

Aanbevolen berichten

Heel verstandig! PCTV rave is een rampenkaart met alleen mono geluid en de mogelijkheid om in MPEG 1 op te nemen. Zonde van je DV kwaliteit. Ik weet niet waarmee je gaat monteren maar bedenk dat de software van de PCTVrave vaak montageprogramma's stoort. Als je de kaart niet gebruikt: verwijderen en de software via reg/delete (te downloaden bij Pinnacle) ook verwijderen.
Link naar reactie
Net nu je het er over hebt.....Ik heb Ulead Videostudio 5.0 geinstalleerd en alles leek perfect te werken. Vervolgens een filmpje gecaptured v/d camcorder en montage weggeschreven als mpeg 1. De PC crashtte, geen internetverbinding meer en gaf de melding "kan LIW niet vinden en "geen msim bestand" kortom, ik heb maar een image terug gezet via Ghost en kan weer van voor af aan beginnen. Mij lijkt het dat de verschillende drivers dit veroorzaken maar ik snap er geen @#$% van. Ik vraag me af; ik heb 3 partities van elk 26 gig, kan/zal ik nu het gehele filmgedoe op 1 partitie installeren en bewerken of moet je bepaalde dingen (drivers en zo) sowieso altijd op de C-schijf installeren? Ik gebruik overigens Windows 98 SE, AMD -Athlon 1200, 80 gb HD en deze gepartioneerd in 3 partities. Ik ben benieuwd. Groet G.
Link naar reactie
[quote:ae74ec51d3="pepnoord"]Heel verstandig! PCTV rave is een rampenkaart met alleen mono geluid en de mogelijkheid om in MPEG 1 op te nemen. Zonde van je DV kwaliteit. Ik weet niet waarmee je gaat monteren maar bedenk dat de software van de PCTVrave vaak montageprogramma's stoort. Als je de kaart niet gebruikt: verwijderen en de software via reg/delete (te downloaden bij Pinnacle) ook verwijderen.[/quote:ae74ec51d3]Nou nou, dat valt nog wel mee. Ik heb ook vrij veel gecaptured met die kaart, en de kwaliteit is behoorlijk goed. Als jij de instellingen niet goed hebt, jah, dan is het inderdaad niet zo mooi
Link naar reactie
[quote:2cd0b10558="pepnoord"]Guusjo, Je bewerkingsprogramma altijd op de C schijf installeren. [b:2cd0b10558]De opnamen naar de D schijf of naar een andere partitie.[/b:2cd0b10558] Waarom wegschrijven in MPEG1. Is slechte kwaliteit. Ze zeggen VHS kwaliteit maar meestal erg "jerky", vooral bij snelle bewegingen.[/quote:2cd0b10558] Naar een andere fysieke harde schijf. Als je naar een andere partitie schrijft, moet de hd evenveel werk doen, -> meer kans op lost frames
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...