Ga naar inhoud

witbalans instellen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb net deze vraag onder een andere forumonderdeel gesteld, maar hier komt hij nog eens. Ik heb intussen ook op het forum gezocht of er soms meer over gezegd is, maar ook dat heb ik niet gevonden. Wie kan mij nog helpen? Ik ben al een tijdje bezig om super8-filmpjes naar DVD te schrijven. De snelheid, plaatsing van de camera, focus e.d. lukt nu wel, maar ik heb alleen nog steeds problemen met het instellen van de kleur. Alles heeft een beetje een roodzweem. Ik heb al geprobeerd om de witbalans in te stellen met het licht van de projector op wit papier, met het licht van de projector op het scherm waarop ik projecteer. Ik heb al een gewone lamp, een schijnwerper en uiteindelijk ook een filmzon gebruikt, zowel direct als indirect op het scherm, maar natuurlijk is het ene iets beter dan het andere, maar echt mooi is het niet. Ik heb natuurlijk ook de andere instelingen als fine, auto, cloud en halogeen geprobeerd, maar ook hier zijn de kleuren veel te rood of te geel of soms ook te blauw. Wie kan mij nog raad geven. Kan ik bijvoorbeeld met software iets doen? Bedankt, Gerda
Link naar reactie
Hallo Ivonne, Bedankt voor je advies. Mijn witbalans is nu toch heel redelijk geworden. Ik heb eerst allerlei soorten readers met allerlei kleuren kaften geprobeerd en ik bleef maar heen en weer hollen van boven naar beneden. Opeens bedacht ik dat mijn notebook die kleuren natuurlijk ook kon maken. Ik heb toen Netscape Communicater gestart en daar heb ik allerlei kleuren op het scherm gemaakt en daar mijn witbalans mee geprobeerd. Heel lichtpaars was bij mij de beste instelling. Het leek mij toch een goed idee om dat met die kleuren op de computerschermen hier te melden. Dat spaart je een hoop opbergen in de boekenkast. Groet. Gerda
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...