Ga naar inhoud

[XP] export naar tape in Studio 8: schokkerige beelden


anoniem

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal weken ben ik overgestapt naar Studio 8. Deze software werkt eigenlijk heel eenvoudig, ook met naar je camera terugzetten. Voor je het programma start, moet je eerst je camera aansluiten en aanzetten. (de computer herkent hem dan). Het inlezen van beelden vanuit de camera gaat perfect, alsook het bewerken daarvan. Als je je project klaar hebt kies je voor band. Studio 8 gaat dan overgangen berekenen en als hij klaar is zet hij vanzelf de camera aan, daar hoef je niets voor te doen. Het probleem begint echter daar: Schokkerige beelden. Het ziet er eerlijk gezegd gewoon niet uit, terwijl exporteren naar de schijf probleemloos verloopt. Vreemd en ongewenst, want uiteindelijk zullen grote projecten toch naar de tape toe moeten. Camera: JVC-DVL157.
Link naar reactie
Dan zal toch echt het bestand zelf niet in orde zijn. Bij het overzetten wordt alleen de data overgetzet en aan die data zelf veranderd niets (als het goed is) Het lijkt mij stuk dat er tijdens het overzetten een veminking plaatsvind. en vergeet niet dat een software player heel gemakkelijk omgaat met bijvoorbeeld een verkeerde beeldsnelheid en dat dan tijdens het afspelen corrigeert een camera of een standalone player niet dat geeft dan een heel andre resultaat.
Link naar reactie
[quote:7f523e5572="Long John"]Dan zal toch echt het bestand zelf niet in orde zijn. Bij het overzetten wordt alleen de data overgetzet en aan die data zelf veranderd niets (als het goed is) Het lijkt mij stug dat er tijdens het overzetten een veminking plaatsvind..[/quote:7f523e5572] Bedankt John-Boy, maar zoals ik zei, datzélfde bestand op de schijf zetten gaat probleemloos, geen vertragingen, mooie effecten, eigen muziekje eronder, joe neem it. Mijn idee gaat eerder richting de firewirekaart of de datakabel, videokaart, of misschien toch de software....
Link naar reactie
[quote:9998e84546="rwilligen"]Al via 4-in-1 drivers ge-update?[/quote:9998e84546] nu net gedaan, de vorige dateerden van mei 2002. Maar dezelfde klacht blijft. [quote:9998e84546="rwilligen"]Al geprobeert eerst het bestand te saven en daarna het gesavede bestand naar tape schrijven?[/quote:9998e84546] Ja. saven dus naar schijf en vervolgens weer inlezen in Studio 8 en schrijven naar cam, maar weer schokkerig. Met Premiere 6.0 weet ik niet waar te beginnen, MovieXone 4.0 heeft geen exportfunctie naar de camera, idem MGI VideoWave. Voor de grap heb ik gewoon eens in de verkenner geprobeerd rechttoe rechtaan het bestand te slepen naar het camera-icoontje in het linkerframe, maar dat werkt (natuurlijk?) ook niet. Mocht je iets anders bedoelen met jouw voorstel, dan hoor ik het wel. Alvast bedankt.
Link naar reactie
[quote:f2c81188a1="rwilligen"]Nee hoor, wat je gedaan hebt is wat ik bedoelde. Hoe zit het met je VIA 4-in-1 drivers? , zijn erruuuuug belanrijk!.....[/quote:f2c81188a1] ja, dat heeft ongetwijfeld te maken met allerlei doorvoersnelheden op het mobo. Ik heb de nieuwste drivers, nu: "install the latest 4in1 drivers **New, 13 September 2002 ". Nog wat anders, zonder iemand nu in een bepaalde oplossingrichting te sturen, tot een maand lukte het me niet eens fatsoenlijk beelden binnen te halen vanuit de cam. Nul, nada. Door echter simpelweg wat PCI-kaarten (geluid, 2x netwerk, firewire) om te steken was dat in 1 klap verholpen. Moet ik denken aan soortgelijke zaken?
Link naar reactie
Ik denk inderdaad dat je wel aan dergelijke zaken moet denken, om 1 of andere reden wordt kennelijk de datastroom die benodigd is niet gehaald, voor DV is dat zo'n 3 a 4 MB/sec, een waarde die je normaal gesproken met een p233 haalt..... Het probleem kan hardware matig zijn maar vlak software ook niet uit , van VIA chipsets is bekend dat ze enorme performance-drops kunnen hebben kwa datatransport als er iets mis is met de chipset software, bv DMA/Busmastering Je zal logisch te werk moeten gaan en 1 voor 1 alle mogelijke knelpunten moeten bekijken en mogelijk oplossen. Begin: de data zelf op de schijf: is deze gedefragmenteerd? is de schijf mogelijk erg vol waardoor fragmentatie onvermijdelijk is en dus de data niet soepel gelezen kan worden? Het transport: loopt je HD wel in UDMA? wat is de max schrijf en lees snelheid?(testen bv met Virtualdub's aux-setup), je kunt ook eenvoudig een bestand van zeg 700 MB van de ene naar de andere HD kopieren en zo eens kijken wat de transfersnelheid is. Is er mischien een update/patch voor je programmatuur? enz enz. en dan kun je inderdaad als laatste ook nog kaarten gaan wisselen.
Link naar reactie
[quote:a442db3c89="rwilligen"]Het probleem kan hardware matig zijn maar vlak software ook niet uit , van VIA chipsets is bekend dat ze enorme performance-drops kunnen hebben kwa datatransport als er iets mis is met de chipset software, bv DMA/Busmastering Je zal logisch te werk moeten gaan en 1 voor 1 alle mogelijke knelpunten moeten bekijken en mogelijk oplossen. Begin: de data zelf op de schijf: is deze gedefragmenteerd? is de schijf mogelijk erg vol waardoor fragmentatie onvermijdelijk is en dus de data niet soepel gelezen kan worden? Het transport: loopt je HD wel in UDMA? wat is de max schrijf en lees snelheid?(testen bv met Virtualdub's aux-setup), enz enz. en dan kun je inderdaad als laatste ook nog kaarten gaan wisselen.[/quote:a442db3c89] interessant verhaal. Alvast bedankt. Nou, aan de schijf kan het toch zeker niet liggen: [img:a442db3c89]http://home.hccnet.nl/m.koot/bench.jpg[/img:a442db3c89] het is dan ook een Maxtor 60 Gb 7200 UDMA. [img:a442db3c89]http://home.hccnet.nl/m.koot/IDE2.jpg[/img:a442db3c89] Ik heb daarnet ook gedefragmenteerd, zoveel mogelijk software uitgeschakeld. Tja, uuh, voor het testen van al die bussen moet ik zeker zoiets als Sisoft Sandra gebruiken. Lastig hoor, mijn systeem is net een jaar oud en volgens mij dik in orde (zie specs), maar ja, wat dmoet je dan als simpele eindgebruiker? Ik ga eerst "Sisoften".
Link naar reactie
Tja..... Het ziet er allemaal niet echt slecht uit(alhoewel de disktest nou niet echt overtuigend is(zou zo'n >20 MB/sec moeten zijn) maar toch wel voldoende scoort) Het zou ook nog studio kunnen zijn maar ik ken geen verhalen van slechte tape-output die regelmatig voorkomen bij de studiosoftware, bij premiere is het een bekend probleem bij een bepaalde combinatie van camera en mobo. Als je meerdere hardeschijven hebt: heb je het al geprobeert met alle data op een andere hardeschijf? Je zou pinnacle kunnen mailen maar hun antwoord kan ik je zo al geven: 't is vast een interupt conflict, u moet een interupt vrijmaken en reserveren voor de firewirekaart.... Heb je studio al ge-update? http://webboard.pinnaclesys.com/studio_version/DownloadPage/StudioDL.asp?ver=S8 Heb je al op de site van sitecom gekeken?
Link naar reactie
gelukkig weer een stel nieuwe ideeën, waarvoor de gebruikelijke dank! Ik heb vergeefs geprobeerd met andere schijf (maar die is 5200 rpm), met de 8.3 upgrade, en Sitecom meldt verder niets. Er zijn idd wel gedeelde interrupts: firewirekaart én 2 USB-poortjes voor muis + toetsen allemaal op interrupt 5. Zou het dat zijn? Pim, kun je iets specifieker zijn over pimfoppen.nl ? ik kan het onderwerp niet vinden. Leuke site btw.
Link naar reactie
[quote:03efcf73ee]Pim, kun je iets specifieker zijn over pimfoppen.nl ? ik kan het onderwerp niet vinden. Leuke site btw.[/quote:03efcf73ee] Ik dacht dat ik het op mijn eigen site gelezen had maar dat blijkt niet zo te zijn. Sorry. Waar ik die discussie wel zag staan weet ik niet meer maar het kwam er op neer dat er nogal wisselend gedacht werd over de kwaliteit van Studio 8. Dat viel mij nogal op omdat ik er zelf wel enthousiast over ben. Men klaagde vooral over het probleem van het wegschrijven naar tape, dat zou bij velen nogal schokkerig verlopen en bleef ook vaak hangen op transities. Ik heb het probleem zelf niet kunnen reconstrueren maar het is bekend dat sommige moederborden chipsets (sis) en athlon cpu's problemen kunnen geven. Naar het schijnt lost de nieuwste update van studio 8 (versie 8.3) die problemen bij sommige wel weer op. Maar... dan treedt er weer een ander probleem op...sommige kunnen dan weer geen DVD maken. Al met al lijkt het dat Studio 8 nog niet helemaal "af" is en dat is jammer want de beginnende hobbyïst zou met zulke negative ervaringen helemaal afgeschrikt kunnen worden. Feit is dat Studio 8 een heel goed programma is maar zich uitermate kritisch gedraagt ten aanzien van de hardware. En daar moet Pinnacle nog even wat aan doen........
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...