Ga naar inhoud

Beeld en geluid lopen niet gelijk na renderen


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Wie kan mij helpen met het volgende. Met Studio 8 van Pannacle heb ik een film in elkaar gezet. Tijdens het bewerken gaat het met het geluid nog goed maar als de film teruggezet wordt op een video band loopt het geluid weg van de film. De eerste 10 minuten lopt alles nog synchroon maar daarna loopt het geluid achter op de film. Wat kan ik hier aan doen. Van belang is misschien nog dat bij het terugzetten van de film ik het geluid via de uitgang waarop ook de boxen zitten moet laten lopen. als ik het via de lne out probeer wordt het geluid helemaal niet opgenomen. De configuratie waarmee ik werk is: AMD Adlon processor XP 1600 + Leadtek Winfast Gforce2 MX400 64mb AGP+TVout videokaart. Creative labs soundblaster 128 PCI soundcard. Ik heb twee hardeschijven 40 GB 7200rpm De film staat op de tweede schijf. De ruwe film heeft 33GB gebruikt. Om de film terug te kunnen zetten heb ik ruimte vrij gemaakt op de C: schijf. Heeft iemand een oplossing? :-? Wat misschien nog van belang kan zijn. In het systeem overzicht zie ik dat zowel de soundcard als de videocard bijden op IRQ 16. :o
Link naar reactie
Het niet synchroon lopen van de video en audio stream is een probleem dat voorkomt als bij het capturen 2 verschillende apparaten gebruikt worden. Opnemen met een aparte audiokaart kan deze problemen veroorzaken. Een andere oorzaak kan de gebruikte Codec zijn om het avi-bestand te maken. Welke Codec gebruik je? Heeft deze de mogelijkheid om zg. "ijkpunten" te maken in de AVI-stream?
Link naar reactie
Stills zijn stilstaande beelden, bijvoorbeeld die je met de functie 'Grab frame' ('Neem snapshot'? ik weet de naam in 't NL even niet precies) kunt maken en inlassen als videoclip. Maar ook een plaatje uit een andere bron, dat je via Titeldeko kunt inlassen, is een 'still'. M.a.w. gewoon een stilstaand beeld dus. Tsja die IRQ, ik heb daar ook niet al teveel verstand van. Iemand heeft mij daarbij geholpen. Het is een kwestie van in de BIOS wat aanpassen, maar hoe en wat precies kun je beter aan een expert vragen. Succes, Dick
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...