Ga naar inhoud

firewire??? Sony videocamera


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik ben nog steeds bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Heb bijna alle specs bij elkaar maar ben weer iets leuks tegen het lijf gelopen (eigenlijk mn ouders). Ik wil mijn videocamera bandjes (videocamera: sony DCR-TRV27E) branden op dvd. Hier heb ik dus 2 dingen voor nodig: 1 een dvd brander 2 een firewire Nu mijn vraag 1: Welke dvd brander kan ik hier goed voor gebruiken? Hoeft niet super snel te zijn zolang hij maar lekker brand en niet te duur is 2: Firewire zit op je moederbord zover gaat mijn kennis nog wel. Nu weet ik echt niet welke firewire ik nodig heb (1394 maar je hebt geloof ik ook nog andere nummers) en heb ik verder nog wat nodig? (kabels voor verbinden camera met pc) Bij voorbaat dank JG
Link naar reactie
Als brander zou je kunnen kiezen voor de Sony DRU-500, je bent dan in staat om zowel DVD-R(W) als DVD+R(W) te branden. Firewire is er in principe maar in 1 smaak, alleen de naam wil nog wel eens verschillen (IEEE1394, Firewire, SB1394, Ilink....), en [b:1934d41595]kan[/b:1934d41595] idd. op je moederbord zitten. Niet elk moederbord heeft echter firewire, in dat geval biedt een firewirekaart echter uitkomst. Het enige verschilpunt bij firewire is de connector. Op je moederbord of firewirekaart zit waarschijnlijk een 6-pins connector, de Sony camera heeft 4-pins. Het enige dat je dan dus nodig heeft is een 4-pins <-> 6-pins kabel.
Link naar reactie
[quote:b89901b361="cHiLlaH"]Beste mensen, Ik ben nog steeds bezig met het samenstellen van een nieuwe pc. Heb bijna alle specs bij elkaar maar ben weer iets leuks tegen het lijf gelopen (eigenlijk mn ouders). Ik wil mijn videocamera bandjes (videocamera: sony DCR-TRV27E) branden op dvd. Hier heb ik dus 2 dingen voor nodig: 1 een dvd brander 2 een firewire Nu mijn vraag 1: Welke dvd brander kan ik hier goed voor gebruiken? Hoeft niet super snel te zijn zolang hij maar lekker brand en niet te duur is 2: Firewire zit op je moederbord zover gaat mijn kennis nog wel. Nu weet ik echt niet welke firewire ik nodig heb (1394 maar je hebt geloof ik ook nog andere nummers) en heb ik verder nog wat nodig? (kabels voor verbinden camera met pc) Bij voorbaat dank JG[/quote:b89901b361]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...