Ga naar inhoud

downloads stoppen


Aanbevolen berichten

Ik kan sinds enkele dagen plotseling niet meer downloaden (torrents lukken nog wel). Iedere download stopt na een paar seconden (na ca 2 Mb gedownloaded). Draadloos of bedraad maakt geen verschil. Ik heb van alles gedaan: bedrading gecontroleerd, programma's verwijderd, javascript geupdated, gedownload naar verschillende harddrives (geen verschil), diverse browsers geprobeerd (firefox. ie, google chrome), download client geprobeerd (JDownloader), met 4 verschillende programma's gescand op virussen en malware (standaard gebruik ik Norton Internet Security, daarnaast gescand met Malwarebytes, AVG en Emsisoft). Ik download van zg hosters zoals Filefactory. Het lijkt erop dat contact met de server wordt verloren of verbroken. Alleen betaalde downloads lukken nog, na diverse herstarts. Ik gebruik 2 pc's, die allebei exact hetzelfde resultaat geven). Mijn abonnement is van Ziggo (alles-in-1-plus, 60 Mbit downloadsnelheid). Ziggo stelt dat alles in orde is aan hun kant. Suggesties om dit op te lossen (afgezien van totale nieuwe install van mijn beide pc's, waar ik niet zo'n trek in heb)? Alvast bedankt.
Link naar reactie
dit soort vage problemen altijd beginnen met: pcs uit, router uit, stroomkabel router twee minuten losnemen, router opstarten en helemaal laten doorstarten. pas daarna de pcs een voor een aanzetten en contact laten maken. doorgaans verhelpt dat heel wat vage problemen, al zou ik zelf ervoor kiezen de router te resetten naar fabriekswaarden. hoe, dat verschilt per type, dus lees de handleiding
Link naar reactie
[quote="derkdejong"]dit soort vage problemen altijd beginnen met: pcs uit, router uit, stroomkabel router twee minuten losnemen, router opstarten en helemaal laten doorstarten. pas daarna de pcs een voor een aanzetten en contact laten maken. doorgaans verhelpt dat heel wat vage problemen, al zou ik zelf ervoor kiezen de router te resetten naar fabriekswaarden. hoe, dat verschilt per type, dus lees de handleiding[/quote] Bedankt. Ik had dit allemaal al gedaan. Nu nog eens gedaan én een reset van mijn router. Resultaat: het probleem bestaat nog altijd. Overigens, 'vage problemen'? Nee hoor, hartstikke concreet en duidelijk: downloaden lukt niet meer. Weet u wat vaag is? De oplossing. Ik ben al een week bezig + overal op diverse nationale en internationale fora gekeken. Het probleem komt vaker voor, maar een oplossing heb ik nog nergens gevonden. Wie komt met een échte oplossing? Ik zal je dankbaar zijn :) :)
Link naar reactie
Toch nog maar een quote: "wel zo handig als je in je openingspost aangeeft wat je zelf al deed.... ". Lees nog eens goed. Ik heb in grote trekken aangegeven wat ik allemaal al heb gedaan. Kortom: hier heb ik écht wat aan (maar niet heus). Een iets minder arrogante reactie had ook wel gekund. Zelfs een 'oude rot' mag wel gewoon reageren, zeker tegen een newbie hier, die het allemaal nog niet zo goed weet. Een gezellig welkom. Gaat het hier altijd zo? Ik kom hier met een hulpvraag, niet om afgezeken te worden. Dus als u geen antwoord op mijn hulpvraag heeft, laat een reactie dan maar achterwege. Iemand anders nog een (serieuze) reactie? Bij voorbaat dank.
Link naar reactie
[quote:cbac863baa="hehague"]Het lijkt erop dat contact met de server wordt verloren of verbroken. [/quote:cbac863baa] Begrijp ik hier goed, dat de internet verbinding zelf niet wordt verbroken? Had je nog gecheckt hoe de ledjes van het modem en de router reageren, op je download problemen? Is er wellicht info te vinden in de logboeken van het modem en de router? Eventueel zou je het netwerkverkeer proberen te analyseren via applicatie [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Network_Monitor]Microsoft Network Monitor[/url] of [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Wireshark]Wireshark?[/url]
Link naar reactie
Bedankt voor je reactie. Daar kan ik wat mee! Inderdaad wordt de netwerkverbinding niet verbroken. Ik krijg een foutmelding "kan bronbestand niet lezen", hetgeen wijst op een serverprobleem. Mijn modem (ik heb een abonnement van Ziggo) en mijn router blijven normaal functioneren en de internetverbinding blijft intact. Ik ga je suggesties opvolgen en ik hoop dat ik dan wat wijzer wordt. Nogmaals bedankt.
Link naar reactie
Je zou eens kunnen proberen om je antivirus pakket te dè installeren en (tijdelijk) even een andere te nemen... (ik zou het zelf eens proberen met de scanner uit... maar niet iedereen neemt die gok even...) :wink: Ook een voor een de netwerkkabels tijdelijk vervangen... een los contact in een draad wil ook wel eens voorkomen... (ja je zegt dat je ze hebt gecontroleerd maar er staat niet tijdelijk vervangen..... ook de bedrading in de aansluiting van Ziggo aan de muur is een controle waard) De drivers van je netwerkkaart vernieuwen.... (eerst chipsetdrivers vernieuwen en dan de netwerkkaartdriver... ) evt netwerkkaart installeren en via deze werken... (ik neem voor het gemak even aan dat je de bedrade inbstallatie test want draadloos is altijd kwetsbaar van buitenaf)
Link naar reactie
@Outlaw99, bedankt voor alle tips. Voor een deel heb ik het al gedaan. Netwerkkabels allemaal vervangen. Helaas is de belangrijkste lastig te vervangen. Het Ziggo-modem staat buiten de woning in de meterkast en er is destijds (ongeveer 10 jr geleden) een netwerkkabel getrokken door een bestaande leiding, de woning in. Wellicht geeft die problemen. Ik ga die kabel binnenkort wel vervangen door een cat. 6 kabel. Drivers van de netwerkkaart vernieuwen: ga ik nog doen. De rest heb ik al gedaan, inclusief het tijdelijk uitschakelen van de anti-virus-software (m.n. Norton firewall). Ook op aanwijzing van Ziggo een Microsoft-patch geplaatst, want Norton zou een conflict kunnen geven met WinXP servicepack 3 (waarom dat dan nu pas een probleem zou geven, zoveel jaar na de sp's van XP, is me een raadsel, maar enfin, geïnstalleerd). Ook de snelheid geprobeerd te verhogen met TCPOptimizer. Het heeft allemaal niet mogen baten tot op heden. Een beetje hoopvol is, dat Ziggo in de software van het modem iets heeft ontdekt dat niet goed is. Ziggo gaat de firmware updaten, hopelijk is dat dan het probleem geweest. Bedankt voor het meedenken en ik zal dit forum op de hoogte houden.
Link naar reactie
Alleen als de internetverbinding zelf intact blijft, zou er niets mis moeten zijn met de netwerkabels. Als sommige downloads niet willen lukken, dan ligt het meer voor de hand om een [url=http://nl.wikipedia.org/wiki/Downloadmanager]downloadmanager[/url] te proberen. Zie hierover deze drie artikelen op de site van computertotaal http://computertotaal.nl/software/22348-downloadmanager-in-firefox.html http://computertotaal.nl/freeware/7039-free-download-manager-2-5.html http://computertotaal.nl/software/21305-internet-download-manager-5-19.html
Link naar reactie
Bedankt voor alle reacties. Downloadmanager: ik gebruik altijd JDownloader. Werkt niet meer. Evenmin downloaden met de browser. Netwerkverbinding: lijkt op zich intact te blijven, maar ik vermoed dat er af en toe een kleine onderbreking is, waardoor er geen contact meer is met de server en het downloaden dus stopt. Ik hoop dat dit wordt opgelost met de firmware update van het Ziggo-modem. En anders "heb ik altijd de foto's nog" :D .
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...