Ga naar inhoud

Ik las ergens dat Hoe meer lege GB er ter beschikking staan, hoe langer de SSD snel blijft?


anoniem

Aanbevolen berichten

Want iedere overschreven GB van een SSD maakt de SSD langzamer, is het met dat oogpunt niet slimmer om hem partities te maken? Je schrijft dat het uit oogpunt van backups maken handig is om partities te maken, maar als ik bv. 2 gewone mapnamen in verkenner aanmaak, bv. d en g of bv. Foto’s & video's, dan creëer ik toch ook een duidelijk gescheiden systeem om te kunnen backuppen? Wat zijn hier de voordelen en nadelen van? Stel dat partities toch beter zijn, heeft het dan voordelen om de partitie waar Windows op komt zo groot als mogelijk te houden? Op zich ga ik de foto's, mp3 en films zo veel als mogelijk op een externe harde schijf plaatsen. Dus de ruimte van een eventuele d partitie hoeft niet heel groot te zijn, maar als de grote van een partitie waar Windows op moet komen niet uitmaakt, dan zou ik hem wel willen opsplitsen in 2 gelijke delen, maar dan moet dat echt geen nadelen hebben. Ik weet nu nog niet hoeveel Windows vraagt, maar stel 20 gb, hoe groot raden jullie dan een eventuele c partitie aan?
Link naar reactie
Of een ssd snel blijft bij vollopen is denk ik afhankelijk van hoe de fabrikant de ssd gemaakt heeft: de ene doet dat zo dat de ssd snel blijft de ander is minder handig; lees een goede review van de ssd die je op het oog hebt. Het voordeel van een partitie kan zijn dat je bij het backuppen niet gebruikt hoeft te maken van een programma dat het bestandssysteem van Windows gebruikt, maar zogenaamde images kan maken van de gehele partitie: dat kan betrouwbaarder zijn want onafhankelijk werkend van Windows. De grootte van de partitie is voornamelijk van belang met het oog op de hoeveelheid ruimte die je zelf nodig hebt, neemt Windows zelf 20 GB tel daar dan bij op wat je zelf gaat plaatsen. Je kunt trouwens eventueel later met een partitie manager de groottes veranderen mocht dat nodig zijn.
Link naar reactie

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...