Ga naar inhoud

Draadloos en met draad mogelijk?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Een vriend van heeft een Sitecom router gekocht. Het is de bedoeling dat zijn laptop door middel van een USB-stick draadloos werkt. Hij wil echter zijn gewone PC door middel van een draad verbonden houden met het modem, dus niet draadloos. Nu heb ik gezien dat achter op de router wel aansluitingen zitten voor een draadverbinding. Mijn vraag is of het überhaupt wel mogelijk is om op dezelfde router én draadloos én met draad te werken. Dus, de laptop draadloos (USB-stick/ontvanger) en de PC door middel van een draad. Ik heb geen idee. Hopelijk dat de kenners op dit forum mij antwoord kunnen geven. Hartelijk dank en groet, Ruurd
Link naar reactie
Wow, dat is nog sneller dan een draadloze verbinding!!!! :lol: Ik heb namelijk geprobeerd de boel aan te sluiten maar het werkte niet. Klopt het dat ik de draad vanuit 'de muur' aansluit op WAN en de draad voor de PC (niet draadloos) op een van de andere uitgangen, bijvoorbeeld 1? Dank je wel voor je snelle antwoord! Ruurd
Link naar reactie
Die "vanuit de muur" is dus je WAN aansluiting. Maar als dit als een gedeelde verbinding is (ook achter een router) kan het zijn dat beiden inhetzelfde subnet zitten. Maar wellicht is de "uit de muur" verbinding een directe modem verbinding en dan is het zaak om eeerst even het modem uit te zetten voor 30 seconden, voordat je de router er aan koppeld. Hoe meer info hier, hoe beter je hulp kunt krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...