Ga naar inhoud

Is inloggen op windows xp te loggen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb een vreemd geval. Ik zit af en toe op het netwerk van mijn werk met mijn laptop met windows xp. Ik sprak iemand die zei dat hij mijn wachtwoord wist van mijn laptop. Kan het zo zijn dat mijn lokale gebruikersnaam en wachtwoord van mijn laptop op een of andere mannier te 'scannen' is als ik op het netwerk van het werk zit? Ik log niet op het netwerk zelf in.
Link naar reactie
Hij beweerde dat hij op het netwerk kon 'sniffe' (?? zal wel sniffer zijn volgens Google) Ik heb wel een aantal shares aanstaan op C: en D: maar heb alleen mijn lokale gebruikersnaam daar aan verbonden. Maar kan iemand met een programma op het netwerk snifferen en zo achter mijn wachtwoord van mijn pc komen? Ik weet wel bijv. dat gebruikersnaam en wachtwoord van FTP als tekst te zien is.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Sommige programma's versturen inderdaad naam en wachtwoord in clear text over het netwerk. Sniffen is niets anders dan al het netwerkverkeer wat langs de netwerkkaart komt 'op te nemen'. Dit kan dan later bekeken worden. Dan ligt het maar aan in hoeverre deze gebruiker bij dit netwerkverkeer kan komen, maar het is dus niet onmogelijk. Om te bepalen wie wat mag op een lokale machine typ je gpedit.msc in uitvoeren. Onder computerinstellingen vind je windows en daaronder beveiligingsinstellingen. Kijk deze mapjes eens door. Dit gedeelte is het groepsbeleid (grouppolicy). Normaal gesproken wordt dit beleid vanaf het netwerk geregeld door de beheerder, maar het kan dus ook lokaal. Echter domein policies overrulen de lokale policies. Succes
Link naar reactie
ik was verbaasd dat mijn zoon met een cd aankwam waarin minder dan 3 minuten mijn ww te voorschijn kwam... Je moet al meer dan 14 tekens hebben om het lastig te maken... Dus als je je laptop even onbemand laat kan hij dat zo doen. het kan zowel vanaf CD via booten, als via een exe op de desktop... Ik heb het gecheckt en het klopt.
Link naar reactie
[quote:9d9bb88de6="andre@home"]ik was verbaasd dat mijn zoon met een cd aankwam waarin minder dan 3 minuten mijn ww te voorschijn kwam... Je moet al meer dan 14 tekens hebben om het lastig te maken... Dus als je je laptop even onbemand laat kan hij dat zo doen. het kan zowel vanaf CD via booten, als via een exe op de desktop... Ik heb het gecheckt en het klopt.[/quote:9d9bb88de6] tjaa heb ook een bootable cd, waarmee je widows pasword zo akn wissen...
Link naar reactie
[quote:bcc8090d91="tne7laa"]Dus het kan alleen als je echt toegang hebt tot de PC zelf met een boot CD en dus niet als je op het netwerk aangesloten zit? Da's mooi om te weten. Kan ik met een gerust hart op het internet inpluggen. Thanks.[/quote:bcc8090d91] Bij ons op de bedrijf mogen er geen vreemde PC aan het netwerk hangen. Elk PC die aan de netwerk hangt wordt de bedrijfs policy geladen, dus kom je ook niet zomaar in iemands PC. Je kan hem gewoon stiekem klagen bij de afdeling ICT dat er vreemde laptops aan het bedrijfs netwerk hangen. :D:D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...