anoniem Geplaatst: 10 november 2005 Delen Geplaatst: 10 november 2005 Voor op school ben ik op zoek naar een logger die de gebruikers internetbezoeken logt. Dus waar ze komen en wat ze daar doen. We hebben 3 servers draaien en heel wat werkstaions,aangezien er nu eindelijk een protocool is,met daarin dat er controle is zou ik graag willen weten wat ik het beste kan gebruiken. Alvast bedankt :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2005 Hoe zit je infra in elkaar? Heb je al een proxy waar alle requests doorheen lopen? Welk OS? Hoeveel is "heel wat" werkstations? 10, 50, 500? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2005 Het gaat om nu nog ruim 50 werkstations dat worden er ruim 100 op termijn. geen proxy,ik had gedacht anders op elke pc afzonderlijk iets te zetten,maar het lijkt me makkelijker om alles op 1 op te laten slaan. We draaien op wekstations xp sp2 en 2000 sp4 Dat alles op 3 servers met server 2003 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2005 Gezien de wens om alle werkstations in de gaten te houden, zou ik toch zeker een centrale oplossing kiezen! Neem een transparante caching proxyserver (leuk voor scrabble). transparant: enige toegang tot internet, dus niet te omzeilen. caching: bewaart veel opgevraagde pagina's dus verminderd verkeer van buiten. Voor Windows weet ik zo geen toepassing, op linux draai ik squid (weet niet of dat geport is naar windoos). Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2005 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2005 Ja het zou het mooiste zijn,maar ja op elke pc wisseld de gebruiker,dus wil ik graag zien wie waar komt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen