Ga naar inhoud

Wel VPN - Geen Windows netwerk


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort enige tijd een VPN server op het werk draaien en wil nu vanaf huis inloggen op het bedrijfsnetwerk. Tot ernkele weken geleden lukte dit perfect. Ik heb blijkbaar iets gewijzigd want nu werkt het niet meer. Ik krijg nog wel een VPN verbiding met een bijbehorend IP adres (192.168.4.101) Ik kan de interne webserver in het bedrijfsnetwerk bereiken (192.168.4.1) Ik kan de interne FTPserver in het bedrijfsnetwerk bereiken (192.168.4.5) Ik kan alle PC's in het bedrijfsnetwerk pingen (ping 192.168.4.x) Ik zie alleen de domein server niet en kan de netwerkschijven niet zien. Het lijjkt wel dat de VPN verbinding het goed doet maar dat de windows domein server raar doet Iemand enig idee (PS. het ip adres dat ik krijg voor de VPN verbinding werkt goed, maar het subnet mask is 255.255.255.255. Klopt dat eigenlijk wel? MVG BdeGroot
Link naar reactie
Dat subnetmask klopt wel. Als je een VPN-verbinding hebt, heb je inderdaad een 32 bits subnetmask op je VPN-connectie. Om computers op het remote netwerk te kunnen bereiken op computernaam, zul je in de eigenschappen van je VPN-verbinding een DNS en WINS server op moeten geven. Een andere mogelijkheid is om deze middels DHCP toe te wijzen, maar daar heb je de relay agent bij nodig. Om ook automatisch de netwerkschijven te krijgen, zul je over de VPN-verbinding moeten aanmelden bij het domein. Je kan namelijk, als de computer lid is van het domein, aangeven dat je via een inbelverbinding wil aanmelden op het domein.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...