Ga naar inhoud

simpel netwerk aanleggen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb de volgende vraag: Ik ben bezich om een pentium 4 systeem samen te stelen voor videomontage, en is bijna klaar. Mijn ander pc is op het internet aan gesloten. Nu komt op de montage pc aleen de software te staan die ik nodig heb voor de videomontage, maar een update of een uitbreiding wil ik natuurlijk wel instaleren. Ik wil met deze pc aleen niet op het internet, maar ik wil wel updates van de internet pc kunnen uploden naar de montage pc. Het hoeft niet snel te gaan want het zijn meestal kleine updates. Dus mijn vraag is wat is de simplste manier om dit voor elkaar te krijgen. Netwerkkaartjes plaatsen in de beide pc,s is er een, maar ik heb ergens ook gelzen dat het met usb kan, of heb ik het mis. Gaarne een zo simple mogelijke oplossing. Bedankt alvast G.Bos
Link naar reactie
Als het je vooral gaat om kleinere updates van programmas dan is een netwerk aanleggen een beetje overkill. Haal met je internetPC de bestanden van het internet binnen en zet ze op een USB-stickje. Dit is de opvolger van de floppy, maar dan eentje waarop de inhoud van tientallen tot honderden floppys past. Een soort mini harde schijfje ter grootte van een gummetje dat je in je usb poort stopt. Je kopieert er je te transporteren updates op (de stick werkt net zoals een harde schijf) steekt hem in de USB poort van je montagePC en haalt de updates eraf en installeert ze op je montagePC. Een stick van 128 Megabyte kost goed 15 Euro. Je hebt ze van 128, 256, 515 Megatbyte, van 1 Gigabyte. Zo te krijgen bij elke computerzaak, warenhuizen en op het internet. Dit is het simpelst. Of bedoel je een soort netwerkje met USBaansluitingen i.p.v. netwerkkaarten?
Link naar reactie
[quote:37f94b8fb4="biker69"]bedankt voor de info. Ik ga eens kijken of ik info kan vinden met de usb oplossing. De pc staan trouwens beide in de zelfde kamer. Groetjes G.Bos[/quote:37f94b8fb4] Dan is het juist mogelijk om het te doen! Andes met UTP kabels en een router maar dat is voor jou doeleinde te omslachtig en te duur, omdat je toch niet veel van gebruik zult maken!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...