Ga naar inhoud

verloopje van 6-aderig- naar 8-aderig kabel


Aanbevolen berichten

Beste mensen, Ik ben op zoek naar een apparaatje dat van serieel naar rj45 gaat. bestaat dat? probleem: ik moet een data signaal van een dimmerkast overbrengen naar een netwerk. daardoor kan vanaf elke computer de dimmerkast geprogrameerd worden. alleen vanaf de dimmerkast gaat een crosskabel. deze kabel MOET via een 'vertaal' apparaat aan de pc verbonden zijn. dit 'vertaal' apparaat moet in COM1 van de computer. theorie: met een omvormer van serieel naar rj45 moet het signaal ook via een router lopen en ben ik niet afhankelijk van 1 pc. d.
Link naar reactie
Ik weet het niet zeker, maar wat ik uit jou verhaal begrijp komt er uit het dim apparaat een ethernet verbinding, Welke met een crosscable aan een vertaal apparaat is gekopperld. Ik denk dat dit vertaal apparaat welke je bedoeld een rs232-ethernet converter is (Werd in het verleden nogal eens gebruikt) . Dus ik denk dat als je het dimapparaat via een rechte ethernetkabel aan een hub hangt je verbinding kunt krijgen via tcp/ip. alleen moet je dan wel het ethernet adres van dat dim apparaat zien te vinden en de rest van je netwerk erop aan laten sluiten. Jan Willem
Link naar reactie
[quote:3eb3c09410="Dilbert"]Ik ben op zoek naar een apparaatje dat van serieel naar rj45 gaat. bestaat dat?[/quote:3eb3c09410]Een beetje ingewikkeld verhaal. Heeft die dimmerkast een echte TCP/IP aansluiting? Omdat je naar COM wil, heb ik daarover grote twijfels, zelfs bij het gebruik van die cross kabel. Zo ja, dan begrijp ik niet waarom je een COM poort toe wilt. Heb je daar al software voor? Op zich zal met een voldoende slimme microcontroller een en ander zijn te realiseren. Echter ik neem aan dat het protocol om de dimmerkast aan te sturen al bestaat. Persoonlijk zou ik gewoon in microcomputer in die dimmerkast plaatsen en via een HTML pagina of een ander handig gebruikersinterface de kast aansturen. Heb je een zeer flexibel ontwerp waarmee je alle kanten uitkan.
Link naar reactie
jullie hebben helemaal gelijk. waarom naar die Compoort? nu is dat volgens mijn vader nodig omdat met die crosskabel ook 12 volt spanning mee gaat. dat 'omzettertje' weet precies op welke draden spanning staat en op welke data. als ik alles lucraak aansluit blaas ik een moederboord of, in dit geval, een accesspoint. even over die slimme gebruikersinterface. wat ik in huis heb is het nieuwste van het nieuwste en heeft enkele duizenden euro's gekost. dat zit dus wel goed. middels een mooi programma kan ik alles programmeren ( zonnescherm, garagedeur, tuinverlichting en lampen in huis) uiteindelijk is het mogelijk middels een sms'je het licht in huis aan te doen. 8) beter nog: met een speciale afstandsbediening zet ik de tv en dvd zet aan; tegelijkertijd gaat de verlichting in huis op 'sfeerstand'. allemaal dure rotzooi. ik wil het alleen draadloos programmeren en commando's up- en downloaden voor dat het zover is ben ik alle mogelijkheden op draadloos gebied aan het testen. er is geen omzetter? óf accesspoint waar een seriele poort in zit. :roll:. misschien moet ik er wel een printerserver tussen zetten ( schiet me net te binnen). d.
Link naar reactie
Is het echt een ethernet aansluiting of simpelweg een kabel met daaraan 'toevallig' een RJ45 stekker? Ethernet naar compoort converters zijn er iig genoeg. bv: http://www.d-d-s.nl/ethernet-to-rs232-device-server.htm [quote:30a84b722f="Dilbert"]wat ik in huis heb is het nieuwste van het nieuwste en heeft enkele duizenden euro's gekost. [/quote:30a84b722f]EIB wellicht?
Link naar reactie
[quote:b56d9152e7="Captain_Kansloos"]1. Is het echt een ethernet aansluiting of simpelweg een kabel met daaraan 'toevallig' een RJ45 stekker? Ethernet naar compoort converters zijn er iig genoeg. bv: http://www.d-d-s.nl/ethernet-to-rs232-device-server.htm 2. EIB wellicht?[/quote:b56d9152e7] Die converters is precies wat ik zoek! top. wist niet dat iets dergelijks er was. EIB? nee, 'iLight'. btw: foto's van mijn tussenstukje: http://destroy.nl/pub/images/dimmers/ tnx, d
Link naar reactie
Als je wil kan ik een gewone COM -> UTP kabel-steek toesturen. Een blauw kabeltje zoals door Cisco gebruikt wordt voor de communicatie tussen de seriele (com-port) naar een UTP-connector in de accespoints (etc) om mbv een hyperterminal-sessie een verbinding op te bouwen. Zeg het maar in een PB
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...