Ga naar inhoud

Uitspraak Router


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Sinds kort ADSL met ethernet modem en gecombineerde router (zowel vast als draadloos) werkt lekker snel dus daar geen vragen over. Het gaat mij even over de uitspraak van het woord ROUTER, wordt dit nou uitgesproken als "Rauter" of als "Roeter" het meest wordt "Rauter" gezegd maar laatst was er iemand die vroeg of het niet "Roeter" was zoals je het ook over een "Roeteplanner" hebt die vaak als Routeplanner wordt geschreven. Groet, Moos
Link naar reactie
[quote:646ed7e364="bosjvd"]Ik denk dat het 'rauter' uit amerika is overkomen waaien. Die hebben vaak een iets andere uitspraak van worden.[/quote:646ed7e364] Inderdaad. Amerikanen zeggen rauter, Engelsen roeter. Kan beide dus. Persoonlijk noem ik dat ding altijd "roeter", vindt ik beter klinken.
Link naar reactie
Ik voor school een verklarende woordenboek Engels moeten aanschaffen. Daarbij zat ook een cd-rom waarbij de correcte uitspraak van woorden staat. Zowel het Britisch als het American English. [url=http://home.scarlet.be/~louagep/ct/router.jpg]Screenshot[/url] [url=http://www.mldot.be/anders/router.mp3]Geluidsfragment[/url], voor de duidelijkheid : de eerste keer is het Britisch, de 2de keer American. Hope this sort things out :wink:
Link naar reactie
[quote:0eb869767f="bbx"]idd. Roeter klinkt toch ook voor geen meter! :o[/quote:0eb869767f]Dat was de vraag niet. Hoe je het uitspreekt dat maakt je zelf wel uit. Binnen het Nederlands bestaan veel dialecten, dat heb je natuurlijk ook in landen waar Engels wordt gesproken. Wat het woordenboek zegt, lijkt me in dit geval het juiste antwoord op te leveren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...