Ga naar inhoud

smc of e-tech

anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb twee vragen. 1. Ik kan een router van iemand overnemen, maar deze heeft er twee in de verkoop: een [b:1b2a4ef93d]smc 7004vbr[/b:1b2a4ef93d] en een [b:1b2a4ef93d]E-Tech VPN Router RTVP02[/b:1b2a4ef93d]. Welke is aan te bevelen? Welke is het makkelijkst te configureren voor een webserver en een thuisnetwerk? 2. Volgens een artikel in de ComputerTotaal gebruiken bijna alle ADSL-aanbieders PPTP. Op een pagina van Zonnet las ik dat deze provider juist PPPoA wordt gebruikt. Weet iemand toevallig welk protocol voor Zonnet wordt gebruikt? Het zou niet de eerste keer zijn dat een bedrijf vergeet de website te updaten over zoiets. thnx voor de info iig
Link naar reactie
[quote:b16cf1f1f5="yolk2003"]Ik heb twee vragen. 1. Ik kan een router van iemand overnemen, maar deze heeft er twee in de verkoop: een [b:b16cf1f1f5]smc 7004vbr[/b:b16cf1f1f5] en een [b:b16cf1f1f5]E-Tech VPN Router RTVP02[/b:b16cf1f1f5]. Welke is aan te bevelen? Welke is het makkelijkst te configureren voor een webserver en een thuisnetwerk? 2. Volgens een artikel in de ComputerTotaal gebruiken bijna alle ADSL-aanbieders PPTP. Op een pagina van Zonnet las ik dat deze provider juist PPPoA wordt gebruikt. Weet iemand toevallig welk protocol voor Zonnet wordt gebruikt? Het zou niet de eerste keer zijn dat een bedrijf vergeet de website te updaten over zoiets. thnx voor de info iig[/quote:b16cf1f1f5] ik ben een gebruiker van e-tech router en draaid hier al 1 jaar zonder problemen of reset www.e-tech.nu
Link naar reactie
Ik heb ook een etech router (wel de simpelste trbr03) en geen problemen. Hij heeft een leuke interne nat firewall. Standaard zijn alle poorten dicht voor intruders (hebben ze allemaal dacht ik). Alleen bij mij wordt een poort standaard opngegeooid indien het de request van binnenuit komt. Makkelijk met online games. Hoef ik geen poorten open te gooien
Link naar reactie
ik heb zowel E-tech gehad, als Sitecom en SMC.. Het is voor mij heeeel duidelijk. SMC! De rest kapte er bij mij na een jaar ofzo mee. De E-tech viel weg na zo'n 3 weken en moest je hem resetten. Wat betreft firewall: security scan geven aan bij E-tech dat de poorten gesloten zijn. bij SMC dat ze Stealth zijn (en dus niet zichtbaar) .. Wat mij betreft SMC, kost ietsje meer, maar dan heb je ook ietsje meer
Link naar reactie
[quote:04ad2492cd="Leonarduz"]ik heb zowel E-tech gehad, als Sitecom en SMC.. Het is voor mij heeeel duidelijk. SMC! De rest kapte er bij mij na een jaar ofzo mee. De E-tech viel weg na zo'n 3 weken en moest je hem resetten. Wat betreft firewall: security scan geven aan bij E-tech dat de poorten gesloten zijn. bij SMC dat ze Stealth zijn (en dus niet zichtbaar) .. Wat mij betreft SMC, kost ietsje meer, maar dan heb je ook ietsje meer[/quote:04ad2492cd] bij mij zijn ze ook gewoon stealth bij symantech online scan, leonardez er was ook een firmware update voor dat probleem :wink:
Link naar reactie
[quote:e6088565dd="Leonarduz"]heb jij een andere router als mij, voor mijne was absoluut geen ondersteuning via de site van e-tech... en zelf telefonisch word je slecht te woord gestaan. Ook geen updates of uitgebreidde handleiding (voor de liefhebber)[/quote:e6088565dd] Updates firmware, en handleidingen kunnen gewoon gedownload worden van www.e-tech.nu
Link naar reactie
  • 4 weken later...
Ikzelf heb een SMC draaien en heb zeker geen klachten. Hij draait goed, bij het begin wat kleine probleempjes maar na nieuwe firmware erop te hebben gezet draait het als een zonnetje. Ik weet eigenlijk niet hoe het zit met de beveiliging. Waar doe je zo'n test om te kijken of je poorten dicht zitten? W.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...