Ga naar inhoud

Netwerk erg traag!!

anoniem

Aanbevolen berichten

-------------------------------------------------------------------------------- Hey, Ik heb thuis een klein netwerk dat bestaat uit: P4 2,4 Ghz met WinXP Pro en een 10/100 Nic p4 1,6 Ghz met WinxP Pro en een 10/100 Nic AMD 1000 Mhz met WinXP Pro en een 10/100 Nic Alcatel adsl router 10 (dus geen 10/100) Dus niet staat bij iedere gebruiker de snelheid op 10 full deluxe. Maar toch is de snelheid zo traag als dikke stront. z,n 1 MB per min. Waarschijnlijk staat er iets niet goed ingestelt. Werkgroep en usernames zijn goed. IP adressen 10.0.0.151/152/153 Gateway 10.0.0.138 Subnetmask 255.0.0.0 TCP/IP IPX Ik weet het echt niet meer, waarschijnlijk wordt het toch een hub van 10/100 aanschaffen. _________________
Link naar reactie
[quote:4f4b3ce71c="Captain_Kansloos"]10 Mbit full duplex is idd ongeveer 1MB/s. [/quote:4f4b3ce71c] Ik had het over 1 mb per min en niet sec. Ik weet wat het verschil is tussen een hub en een switch. Als ik er een kost/baten op los laat kom ik zeker tot de conclusie dat een hub toch de oplossing zou zijn. Echter wil ik 1 mb per seconden en niet per minuut. Toch bedank voor je reactie
Link naar reactie
Hey Deze trage datastroom heb ik tussen alle pc's. Met reintal neem ik geen genoegen :cry:. Ik zal je vertellen waardoor ik denk dat het komt. Eens op een Zondag heb ik een LAN-party gegeven voor 4 personen. Ik heb 2 van mijn pc's losgekoppeld van het 10MBit netwerk en aangesloten op de 100MBit hub. IP aressen veranderd maar werkgroep gehouden. Toen ik alles weer terug zetten was het probleem daar. Er was nog iets raars; in de netwerkomgeving zijn nogsteets de 2 pc's zichtbaar, deze pc's zijn allang niet meer aangesloten/aanwezig op het netwerk
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...