anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Delen Geplaatst: 3 januari 2003 -------------------------------------------------------------------------------- Hey, Ik heb thuis een klein netwerk dat bestaat uit: P4 2,4 Ghz met WinXP Pro en een 10/100 Nic p4 1,6 Ghz met WinxP Pro en een 10/100 Nic AMD 1000 Mhz met WinXP Pro en een 10/100 Nic Alcatel adsl router 10 (dus geen 10/100) Dus niet staat bij iedere gebruiker de snelheid op 10 full deluxe. Maar toch is de snelheid zo traag als dikke stront. z,n 1 MB per min. Waarschijnlijk staat er iets niet goed ingestelt. Werkgroep en usernames zijn goed. IP adressen 10.0.0.151/152/153 Gateway 10.0.0.138 Subnetmask 255.0.0.0 TCP/IP IPX Ik weet het echt niet meer, waarschijnlijk wordt het toch een hub van 10/100 aanschaffen. _________________ Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 10 Mbit full duplex is idd ongeveer 1MB/s. Niks mis mee dus. Wordt het gedeeld via een 10 MBit Hub zeker? Is dat het geval, dan zou ik overstappen naar een 10/100 MBit Switch, geen Hub. Een Switch is efficienter en sneller dan een Hub. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 [quote:4f4b3ce71c="Captain_Kansloos"]10 Mbit full duplex is idd ongeveer 1MB/s. [/quote:4f4b3ce71c] Ik had het over 1 mb per min en niet sec. Ik weet wat het verschil is tussen een hub en een switch. Als ik er een kost/baten op los laat kom ik zeker tot de conclusie dat een hub toch de oplossing zou zijn. Echter wil ik 1 mb per seconden en niet per minuut. Toch bedank voor je reactie Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 OMG! Ik ben idd stekeblind! 1MB/m is "below average" zal ik maar zeggen... Heb je dat probleem altijd tussen alle PC's in beide richtingen? dus A-B = B-A = A-C = D-C (snap je?) Ik heb zelf namelijk een keer gehad dat A-B traag was, maar B-A niet. Alleen een herinstallatie kon toen het probleem oplossen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 3 januari 2003 Hey Deze trage datastroom heb ik tussen alle pc's. Met reintal neem ik geen genoegen :cry:. Ik zal je vertellen waardoor ik denk dat het komt. Eens op een Zondag heb ik een LAN-party gegeven voor 4 personen. Ik heb 2 van mijn pc's losgekoppeld van het 10MBit netwerk en aangesloten op de 100MBit hub. IP aressen veranderd maar werkgroep gehouden. Toen ik alles weer terug zetten was het probleem daar. Er was nog iets raars; in de netwerkomgeving zijn nogsteets de 2 pc's zichtbaar, deze pc's zijn allang niet meer aangesloten/aanwezig op het netwerk Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen