anoniem Geplaatst: 24 december 2002 Delen Geplaatst: 24 december 2002 We hebben thuis momenteel Mxstream Basic op een pc. Binnenkort willen we de twee computers boven ook op internet aansluiten. Aangezien het waarschijnlijk erg moeilijk wordt om alle snoeren weg te werken willen we kiezen voor een draadloos netwerk. KPN biedt daar twee modems voor: ADSL Wireless modem en Mxstream Wireless modem. Welke van de twee momems is het hier het geschikst voor en is het nodig om Mxtream Advanced te nemen in verband met de snelheid. Is de snelheid van deze modems ook 11mbit? Met hoeveel MB komt dit ongeveer overeen (in de praktijk). Ik hoop dat ik volledig genoeg ben geweest, alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2002 Nee de theoretische snelheid van wireless (802.11b) is 11Mbit. In de praktijk blijft hier vaak maar rond de 6Mbit van over. De adsl snelheid is gewoon die KPN aanbied (basis dus 512kb down). Met andere woorden alles blijft hetzelfde en de snelheid van wireless is voldoende voor de snelheid van adsl. Enig minpunt is de veiligheid van wireless. Dit raden ze aan op de kpn site: [quote:144ef59222]Om ongeautoriseerd gebruik van uw gegevens tijdens het internetten te voorkomen raden wij u aan uw computer te voorzien van een firewall, een wachtwoord in te stellen en uw data te versleutelen d.m.v. encryptie. [/quote:144ef59222] Wireless is op het moment standaard erg onveilig en andere kunnen zelf gebruik maken van de verbinding van buitenaf. Dus je zal rekening moeten houden met een stukje extra beveiliging in de vorm van encryptie en authenticatie. Meer informatie over de beveiliging van wireless kun je hier vinden: http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/Beveiliging Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 24 december 2002 Je moet er ook rekening mee houden dat 11-6Mbit voor een lokaal netwerk ook niet al te snel is. Dat is ook iets om in overweging te nemen. Als je veel bestanden (grote) van de ene naar de andere pc kopieerd zal dat natuurlijk veel trager gaan dan een vaste (100Mbit) verbinding. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2002 Hoe bedoel je al die snoeren. Een netwerk tussen twee pc's heeft maar èèn netwerkkabel nodig. :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2002 [quote:981f770643="termin8or"]Binnenkort willen we de twee computers boven ook op internet aansluiten.[/quote:981f770643] Het zijn dus 2 draden naar boven toe. En al was het er maar 1, geen draden wegwerken is natuurlijk veel makkelijker... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 25 december 2002 Niet noodzakelijk. Er kunnen 2 netwerk verbinding over 1 UTP kabel lopen. Er zitten namelijk 8 draden in en ethernet gebruikt er maar 4. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 26 december 2002 Dat is problemen in de hand helpen natuurlijk. De draden zijn namelijk getwist om storingen te beperken. Als je nu twee verschillende signalen over dezelfde kabel laat lopen, werk je interferentie alleen maar in de hand. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2002 Als je al in het bezit bent van een modem is het broadband homestation van sitecom ook een goed alternatief (http://www.sitecom.com). Daarmee kan je het netwerk beveiligen met 128bits encrytie, een ingebouwde firewall en fungeerd het ook als een router waardoor alle computers tegelijkertijd kunnen internetten. Bovendien zit er ook aansluitingen op voor "bekabelde" computers (dus de computer die nu de modem gebruikt). Hopelijk heb je hier wat aan, ik heb hetzelf net geinstaleerd en ben zeer tevreden over de snelheid. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 december 2002 Nog even één aanmerking: het kost wel wat, maar de instalatie is heel makkelijk. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 24 februari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 24 februari 2003 Ik sta ook op het punt zo'n Sitecom Broadband home station te kopen. Kan iemand meer info geven over de echte snelheid? Ik heb kabel internet van @Home (1 - 2 Mbps/sec) en haal vaak download snelheden van ongeveer 300 - 400 kB/sec (soms hoger). Ik vraag me af of een draadloos (11 Mbit) netwerk in huis mijn downloadsnelheid zal gaan beperken. Maurice Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 maart 2003 Auteur Delen Geplaatst: 4 maart 2003 uit eigen ervaring: de meeste draadloze netwerkkaarten/adapters halen zeker 500KB/s mijn persoonlijke top was 750 KB/s voor een halve MB. Voor grote bestanden moet je bij een gemiddelde draadloze netwerkkaart/adapter rekenen op 600KB/s Ik hoop dat je nu genoeg weet wat snelheid betreft van draadloze netwerken Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen