anoniem Geplaatst: 13 december 2002 Delen Geplaatst: 13 december 2002 Ik wil van alle gebruikers loggen welke programma's ze zo op een dag gebruiken. Nou zie ik een oplossing denk ik. In mij router firmware kan ik namelijk Syslog aanvinken, en dan moet ik daaronder het IP opgeven van de PC waar alles gelogd moet worden. Dat is dus mijn PC. Alleen vraag ik me af waar alles gelogd wordt? In welke file etc? Er staat bij de Syslog optie in mij firmware van de router wel het volgende: NOTE: Syslog is a standard for logging system events (IETF RFC-3164). System event messages generated by the router will be sent to a Syslog daemon running on a server identified by this IP address. Ik begrijp hieruit dat bepaalde MS Syslog daemon software moet installeren of hoe het ook mag heten. Kunnen jullie mij verder helpen? Hoe maak ik van mij PC een zogenaamde Syslog daemon server? Ik heb XP is het daarmee mogelijk? IK heb trouwens de Unex ISO50P broadband routerswitch. Met firmware versie 2.0.2. mvg, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 december 2002 Er zijn programma's te downloaden, zogenaamde syslog daemons. Deze installeer je op een computer in je netwerk. In je router zet je syslog aan en vul je het IP-adres in van de PC waar je de daemon hebt geinstalleerd. Deze daemon slaat dan zijn logfiles op waar je maar wil. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2002 Heb Kiwi Syslog Daemon gedownload. Ik ga het wel ff uitproberen allemaal. Hopelijk lukt het. Als iets nie lukt laat ik het wel weer weten. iig bedankt Leo. mvg, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 december 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 december 2002 Ik heb die Kiwi Syslod Daemon Service Edition geinstalleerd. En hij logt alleen de test messege. Ik wil ook loggen als een van me PC's in mijn netwerk MSN opstart, of een bepaalde website start etc. Of kan dat niet met een syslogger. Ik d8 dat die software daar speciaal voor is. Zoja kunnen jullie op weg helpen? Wat moet allemaal instellen om het werkend te krijgen? mvg, Roy Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen