Ga naar inhoud

geen internet

anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi, kheb laatst routertje gekocht, ikkrijg er alleen geen internetverbinding mee op touw. Alle comps kunnen gewoon met elkaar communcieren via router. Ik kan de adsl-(planet) modem ook gewoon pingen. 10.0.0.138 Wat voor instellingen moet je doen om internet werkend te krijgen?? my ip is 10.0.0.150 service ip 10.0.0.138 my subnetmask 255.255.255.0 (ik heb het ook geprobeerd met 255.0.0.0) Hostname: Router Verder Accountname en Password Veel meer valt er niet in te stellen. NAT en Firewall van de router staan aan. het gaat om soho is104 router. Als iemand er iets meer van afweet hoor ik dat graag....
Link naar reactie
jepz, dat heb ik. Ikheb ook al zitten proberen met pppoE de verbinding op te zetten maar dat werkte ook niet Ik snap niet waarom het met pppt moet want ik las ergens dat dat een beveiligde verbinding is terwijl dat met mxstream juist niet beveiligt mag zijn (als je 'm handmatig maakt via win Xp bijv) Ikvulde eerst de dns nummers ook niet in maar die heb ik via ipconfig te weten gekomen en ook ingevuld. t hielp niet....
Link naar reactie
wordt alleen maar gissen vrees ik, probleem zou ook nog aan je OS kunnen liggen, je router moet als gateway staan ingesteld voor de andere pc's neem aan dat je de wizzard van XP al doorlopen hebt? dat je met je pc via een LAN verbinding wilt maken met internet? btw: voor zover ik weet beruikt mxtream het pptp protocol, dus dat moet kloppen, kun je aan je router niet de "on-line status" checken? dwz kijken of je router wel verbinding heeft? verder: DHCP ingesteld op je router? nou, komen er wel :wink:
Link naar reactie
nouja=> kheb 2 os. WIn XP met Mxstream en Win ME voor router via netwerk enzo Dus ik wissel ff de kabels om en dan heb ik internet maar geen netwerk in win xp, of win ME waar wel netwerk is en theoretisch gezien ook internet Als ik winipcfg (in win me) intype krijg ik wel het ip adres van de router als gateway. Dat zou dus goed moeten zijn. De router heeft adres: 192.168.1.1 PC1 192.168.1.2 PC1 192.168.1.6 PC2 192.168.1.3 win XP PC2 192.168.1.4 win ME PC3 192.168.1.5 (twisselt nog wel ff want ik laat elke dag nieuwe ip-nummers toekennen dus...) ik heb de modem ingesteld op automatische dhcp. De modem staat ook ingesteld op iets van DNS server active???? Kheb het idee dat het aan een instelling van de modem ligt.... alhoewel...die staat gewoon standaard ingesteld zoals dat moest van kpn
Link naar reactie
wat me verbaasd is dat je spreekt van een IP en een service-IP, wat bedoel je? als het goed is zal je router automatisch een IP verkrijgen van je ISP of je zult het jou toegewezen IP moeten invoeren (dynamic en static IP, ook instelbaar!) ik heb kabel en krijg automatisch een IP welke ik op de router kan waarnemen het lijkt gewoon te moeten werken :o gewone UTP-kabel tussen router en modem?
Link naar reactie
ja ik gebruik utp -> cat5 met mxstream heb je 3 ip-adressen: 1) het ip zoals je op internet te zien bent 62.*.*.* 2) het ip van de modem 10.0.0.138 3) het ip van de netwerkkaaart waar je normaal gesproken de modem op aansluit als je geen router gebruikt: 10.0.0.150 (255.0.0.0) en als ik het goed begrepen heb: je doet of:cablemodem of fixed ip of: dial up xdsl pppoe of: pptp Ik doe dus pptp daarin vul je in: accoutname password hostname service ip-adress:10.0.0.138 My ip adress: 10.0.0.150 My subnet mask: 255.0.0.0 ?? connection id: 0 dns 1 kan je opvragen via ipconfig /all las je internet hebt dns 2 die ip nummers en dns zijn door kpn bepaald en het normale ip krijg je van je isp kabel is makkelijk aan te sluiten op router en mxstream kost iets meer moeite maar zo het volgens mij zo ook moeten doen
Link naar reactie
Ja, idd. Het zou wel fijn zijn als meer mensen ff hun ervaring/instellingen kunnen aanwenden om dit probleem te tackelen :) Als ik van tevoren had geweten dat het zo'n gezeur was had ik wel mn modem gekraakt en een hubje gekocht. Misschien dat iemand ook de website kan vinden van deze router?? soho is104. Dat ding is nergens te vinden (kheb em 1x gevonden maar daar stond alleen een beschrijving over wat ie allemaal wel kan) wat ie niet kan stond er niet bij maar dat is volgens mij een nog grotere lijst :x maargoed :wink:
Link naar reactie
De UTP kabel tussen de Router en het ADSL modem : is het een Gewone UTP of een Cross ? 1: is het een gewone vervang hem door een cross. 2 : is het een cross, vervang hem door een gewone. Ik zeg niet dat dit de oplossing is, maar het kan de boel wel makkelijker maken. Het boekje ban de router (rtfm) moet hiervoevr uitsluitsel geven of ze zeggen hetzelfde als punt 1-2. Heb laatst iemand geholpen en toen maar RTFM gedaan en ja hoor daar stond USE A CROSSED CABLE, some connections might nees a normal straight cable. En mijn kameraad had een gewone gebruikt. Plotseling ging het configueren goed.
Link naar reactie
okee. modem is dus getweaked, ik heb em nog niet ingesteld maar ik hou jullie op de hoogte. ff wat adresjes: voor het tweaken van je modem: http://www.bruring.com/nuke/modules.php?op=modload&name=Sections&file=index&req=viewarticle&artid=1&page=1 voor het aanmaken van je inbelverbinding in je modem: http://www.sateh.com/hacks/alcatel.php als dit gaat werken (waar ik wel van uitga) dan geldt voor alle mxstream gebruikers: koop dus NEVER NOOIT NIET een router. Ik ga proberen of ik die van mij terug kan brengen en om ruilen voor switch. 8)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...