Ga naar inhoud

WLAN 2x Edimax draadloos netwerk, geen peer to peer mogelijk

anoniem

Aanbevolen berichten

Beste forumisten Ik ben al een heel weekend + avonden bezig om 2 XP computers met elkaar draadloos in verbinding te stellen. Ik gebruik geen [b:c1cab62e5c]accespoint[/b:c1cab62e5c], maar wil de PC's gewoon rechtstreeks peer-to-peer met elkaar laten praten. Ik krijg geen 'verbinding' Ping lukt niet. De draadloze verbinding krijg ik niet 'actief'. De kaartjes (PCMCIA Edimax 820. etc.) werken goed, zendbereik is ook in orde, TCP/IP ingvuld (verschillende 192. etc nummer) Wie kan mij helpen/aangeven wat er fout/goed gaat. 2 x XP machines P233 en P2.53 Mhz met XP home en zat interne MB's Groet Langeleppel :D
Link naar reactie
Beste DemK, bedankt voor je reactie, maar het werkt nog voor geen meter. Wat bedoel je met default channel ? Waar zit die propertie. Wat ik ook nog niet begrijp, is of er op 1 machine een SSID moet worden aangemaakt, of op beide machines. (ik heb natuurlijk alles identiek geprobeerd) maar het werkt nog niet. En is er een verschil tussen SSID en het domein? (Workgroup?) Hoe lang duurde de frustratie bij jou?
Link naar reactie
Op Tweakers staat een stukje over wat de SSID en de channels zijn: http://www.tweakers.net/reviews/294/2 De default-channel optie zit bij mij gewoon onder het menu-item 'configuration'. Die zou je hetzelfde in kunnen stellen, al weet ik niet of dat noodzakelijk is. Ik had het zooitje na een uurtje ofzo in de lucht. Maar goed, er zijn wel wat verschillen wat opzet betreft: AP/P-to-P en ik gebruik geen Windows XP :wink: iig succes ermee.
Link naar reactie
He he, netwerk is on-the-air. Wat bleek? Computers stonden eerst 7 meter (tussen houten verdieping) van elkaar. Nix werkte. Computers naast elkaar gezet. Alles werkt. (verbinding kwam G$%#@ :evil: automatisch tot stand) Computer weer naar beneden geshouwd en weer op z'n oude plek gezet. Wat denk je dan? Alles werkt nog steeds. Kortom, vreemde wereld waarin we leven. WEP werkt nog niet. Is het raadzaam om een WEP sleutel op te nemen, ook al heb je statische IP adressen (dus geen DHCP) en een peer-to-peer tussen max 2 computers?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Populaire leden

Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

• Leden

Geen leden om te tonen

• Nieuwe aanmaken...