Ga naar inhoud

Wingate...Sygate.....het wil niet lukken...!


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal! Ik zit met het volgende... Ik heb een systeem(server) met daarop Wingate draaien. In dat systeem zitten 2 netwerkkaarten, ik wil daarop 2 andere systemen aansluiten en het internet op. Op de server draait 98 SE en internet is adsl (usb) Op de 2 andere systemen draait xp. Mijn eerste vraag is, kan ik in mijn situatie werkelijk internet verdelen over 2 netwerkkaarten tegelijkertijd? Als dit niet mogelijk is, wat moet ik dan doen? een hub aanschaffen? Ik ben met wingate aan de slag geweest, maar daar kom ik niet uit, ik krijg op geen enkele manier verbinding met het internet op de client pc's. De status van de lan verbindingen geven aan: Adrestype: door DHCP toegekend IP adres : 192.168.0.3 (adres netwerkkaart client) subnet : 255.255.255.0 gateway, DHCP en DNS server : 192.168.0.2 (adres netwerkkaart host(server) Wins: geen Lijkt mij wel in orde?! Wat moet ik dan nog meer instellen? Ik probeer het op dit moment met "Sygate Home Network" en daarmee kan ik maar met 1 client pc op het internet komen, want daar moet ik bij "local network connections" 1 netwerkkaart invullen en kan ik niet alle 2 invullen. Daarbij komt ook nog eens dat ik de pop3 instellingen niet tegen kom en Outlook dus niet werkt... Bij voorbaat dank voor de reactie's ! Leon
Link naar reactie
je hebt idd een hub/switch nodig om 2 computers aan te sluiten op het net via de server. je kan dan via sygate de ip van de netwerkkaart doorgeven die naar de switch gaat. Beide clients kijgen dan een ip en kunnen lekker internet op. wat ook een id is, is om op die server ook xp te zetten, en dan internet delen. is veel simpeler. Je hebt uiteraard wel weer een hub/switch nodig, ik heb zelf een switch, heb me laten vertellen dat ze sneller en intelligenter zijn dan hubs.
Link naar reactie
de pc met de USB ADSL modem heeft maar 1 NIC nodig. En zoals het ander forumlid zegt : je hebt een swicth nodig en gewone UTP kabels (dus geen cross kabel gebruiken bij een switch). Verder moet je de FAQ internet delen lezen en dan is het zo gebeurd. Ik heb ooit eens gekozen voor winroute om de boel te delen. Die draait op de server pc (degene met adsl), daar richt je de boel in en je geeft alkle PC's dezelfde werkgroep. IE word connect via LAN en werkt als een trein. Kazaa is een P2P programma en die installeer je op de server pc
Link naar reactie
Het is mij toch uiteidelijk gelukt, ik had een defecte cross cable en die dus vervangen en met wingate kan ik d.m.v. 2 netwerkkaarten toch de verbinding door sturen naar 2 client pc's. Alleen wat wel af en toe gebeurt is dat mijn usb modem spontaan uitvalt, dit kan misschien wel de oorzaak zijn van kazaa?! Dus moet ik kazaa installeren op de host. En anders toch een switch aanschaffen. Bedankt voor de reactie's ! Leon
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...