anoniem Geplaatst: 11 november 2002 Delen Geplaatst: 11 november 2002 Wat ik had: netwerk met W2k server, XP machine en een stuk of 10 W98 bakken. XP en W98 melden aan bij de server en alles draait prima. W2k en XP onderdeel van een domein en de rest in een werkgroep. In netwerkomgeving keurig domein en werkgroep te zien. XP was eerst lid van de werkgroep en had de netwerkprinter aan zich hangen. Nadat de XP machine lid was gemaakt van het domein werkte de printer niet. Geen nood dacht ik, ik installeer hem gewoon op de server. Volgens het handboek als lokale printer. Daarna op de clients als netwerkserver en dat ging allemaal perfect. Wat ik nu heb: op de W98 machines is de netwerkomgeving geheel leeg. Op de machines in het domein is in netwerkomgeving alles te zien, het domein is te doorzoeken maar de werkgroep is niet te doorzoeken. De clients melden nog steeds keurig aan bij de server, pingen is geen probleem en printen kan alleen vanaf de server of de XP machine. Weet iemand wat hier aan de hand is? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2002 Hendrikus, Van netwerken heb ik niet veel verstand, maar ik kan me ermee redden. Als ik mijn PC (W98, werkgroep) aansluit aan een netwerkje met NT/Domain computers, duurt het soms ERG lang voordat de machines / domein / werkgroep elkaar willen kennen. Het lijkt of er een zekere ververstijd is ingebouwd om te zien waarmee gecommuniceerd kan worden. Het kan tot zeker een half uur duren. Wachten dus. Ook op betere antwoorden :D Ik hoop je wat verder te hebben geholpen. Groet, Maarten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 november 2002 Correct, de master-browser kan lang op zich laten wachten (de lijst die alle PC's in het netwerk bijhoud). Wil je weten of de computer te bereiken is, probeer dan eens de zoekfunctie naar computers. Dus vanuit W98 "search computers". Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen