anoniem Geplaatst: 7 november 2002 Delen Geplaatst: 7 november 2002 Ik ga waarschijnlijk een nieuwe routerswitch kopen. Reden is dat ik niet tevreden ben met me huidige router van Unex, de ISO50p. Het komt er op neer dat de beveiliging (o.a. de NAT)van dit apparaat TE goed is. En dat is naar mijn mening ook nie goed. Je hebt als gebruiker nauwelijks invloed :evil:. Het port-mappen werkt niet met deze router en de firmware die erop draait. Ook het firewall gedeelt (IP filtering) is een drama. Je kan alleen of alles opengooien of alles dicht. Dat werkt dus niet. Ik heb al telefonisch contact gehad met Unex NL en met mail contact met Unex Taiwan zij kunnen me helaas niet meer helpen. Mensen ik ben op zoek naar een routerswitch en daarbij heb ik de volgende eisen waaraan het apparaat moet voldoen: - Geen Unex, wel het liefst een bekend merk - Ondersteuning voor Mxstream, dus het instellen van een PPTP-verbinding moet mogelijk zijn - NAT, en goede firewall mogelijkheden, die ik eventueel zelf kan instellen. Zodat ik bv alles kan dichtgooien en alleen poorten kan openzeten die ik gebruik - Werkende portmap mogelijkheden (DMZ), zodat ik zelf kan portmappen - MSN bestanden verzenden moet kunnen werken met of de IP filtering settings of met de port map settings - Goede support, dus een handleiding een makkelijke te bereiken support site/mail of telefoonnr dat ik kan bellen. Telefoon nr in NL. - UPnP ondersteuing - Remote access moet ik kunnen uitschakelen in me router - Router moet ook geschikt zijn voor een thuisnetwerk, ik gebruik het niet alleen voor me internetverbinding - Minimaal 4 LAN-poorten, en dan 1 EWAN voor het modem - Reset mogelijkheden voor als ik per ongeluk iets verkeerd heb ingesteld Ik hoor het wel wat voor een tips jullie mij geven, iig vast bedankt voor het meedenken. mvg, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2002 E-tech adsl modem/switch/router voor 151 euro bij [url]www.routershop.nl[/url] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 8 november 2002 Marcel heb je met die router zelf goede ervaring mee? Werkt het goed en kan ik dus met msn bestanden versturen ed? En is het mogelijk om met die router al mijn computers in mijn netwerk van een ip te voorzien. Dit gaat meestal door het ingeven van de MAC-adressen van de netwerkkaarten. Kan dit? mvg, Roy Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 november 2002 Naar mijn mening is er veel in te stellen via een web-based configuratie scherm. Ik ben er zelf nog niet zo erg mee aan het prutsen geweest maar je kunt wel poorten aangeven waar wel data doorheen mag, dus je kunt ook de poort voor msn openzetten. Hier zijn de specs, ik heb nog geen online manual kunnen vinden maar misschien heb je hier wat aan. [quote:c92de57dbf]Specificaties: Ook geschikt voor MXStream aansluitingen: RJ11, USB poort, en 4x UTP 100Mbps WAN-mode support: PPPoA and RFC1483 bridged and routed Ondersteunt meerdere VCs Ethernet to ADSL self learning Transparent Bridging Support up to 16 MAC learning address IP routing RIPv2 Static Routing USB aansluiting voor 5e computer (usb driver wordt geinstalleerd als USB-to-LAN netwerkkaart) Built-in DHCP-server and client Virtual webserver via NAT (Network Address Translation) ICMP User authentication, PAP, CHAP Password-protected system management 10/100 Mbps 4-ports built-in switch Web-based management system Upgradable firmware via webbrowser Geschikt voor Annex A (ADSL over analoge lijn, POTS) [/quote:c92de57dbf] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 november 2002 http://www.topit.nl/eindgebruiker/detail.lasso?artcodeweb=TW100BRF104 heb dit routertje, werkt lekker let op prijs is excl btw Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 19 november 2002 Auteur Delen Geplaatst: 19 november 2002 ja ik heb ook de router van e-tech..... is superrouter je kan er alles mee doen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 ga eens naar blz 66 van je nieuwe magezine daar staat denk ik alles bij wat je nodig hebt maat heeft slechts 4 poorten en is een adsl router :) en behaald 4 op 5 :wink: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 1 januari 2003 ga eens naar blz 66 van je nieuwe magezine daar staat denk ik alles bij wat je nodig hebt maat heeft slechts 4 poorten en is een adsl router :) en behaald 4 op 5 :wink: greetz Matthijs Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 5 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 5 januari 2003 Kijk ook maar eens naar de D-202 van Sitecom [url]www.sitecom.com[/url]. Kost maar 89 euro. Full manual te downloaden op genoemde site. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2003 Edimax BR 6104, 69 euro bij Mycom. Kan alles wat jij wil, draait bij mij als een zonnetje - ik ben zelden zo tevreden geweest over een aankoop. Snel, simpel, betrouwbaar. Ik heb kabel, maar hij zou ook gewoon met ADSL moeten werken (zegt de doos). Voor zover ik kan zien voldoet hij aan al jouw eisen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 8 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 8 januari 2003 je kunt kijken op deze site www.computer.pagina.nl of www.mycom.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 9 januari 2003 Auteur Delen Geplaatst: 9 januari 2003 Bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat het een Sitecom wordt. Omdat bekenden van mij die ook hebben, en daar erg veel plezier mee hebben. Het gaat om het apparaat DC-202. Ik zie ook dat sommige van jullie die mij ook aanraden. Het apparaat is helemaal uPnP en je veel instellen wat betreft IP filtering, port forwarding, tijd restricties en log-files etc. En een router waar je veel mee kunt instellen bevalt me wel. Ik zit alleen over 1 ding te twijfelen. Wij hebben thuis ook een printer die ik graag in het netwerk wil delen. Het gaat om de Deskjet 970 Cxi van HP. Deze printer is zowel USB als parallel aan te sluiten. Ik wil deze printer zo delen dat ik op alle computers kan printen zonder dat ik een eventuele PC aan moet zetten waar de printer op aangesloten is. De oplossing hiervoor is denk ik een printer-switch. En nu zie ik op de site van sitecom, dat de DC-203 dezelfde router als de 202 alleen met een printerswitch erop. Zou ik mijn HP deskjet 970 Cxi aan kunnen sluiten op dat apparaat? Werkt dat? En hoe zit dat met bekabeling etc? Kan iemand mij hier antwoord op geven? mvg, Roy Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen