Ga naar inhoud

Netwerkkaart pingt naar router, maar geen internetverbinding

anoniem

Aanbevolen berichten

[color=green:94b6677e31][color=blue][color=olive][size=18:94b6677e31] Ik heb thuis een netwerk geinstalleerd met een SMC broadband 10/100 mb router. Elke computer kan na het installeren van zijn netwerkkaart gewoon het internet op. Mijn computer echter doet dit niet, terwijl hij wel een verbinding kan maken met de router, in ieder geval krijgt hij antwoord van de router bij het pingen. Wel is het zo dat geen enkele computer een andere computer ziet! Na elke site die er over dit onderwerp is ongeveer gelezen te hebben begrijp ik nog steeds niet waarom mijn computer met dezelfde instellingen (ook qua TCP/IP) niet het internet op kan? Wat moet ik nog doen/ doe ik verkeerd?[/size:94b6677e31][/color:94b6677e31][/color][/color]
Link naar reactie
om te beginnen: wat voor OS gebruik je? hoeveel pc's draaiien op je router? je wilt dus met je LAN het internet op dat PC's elkaar "niet zien" in het netwerk heb ik ook wel eens gezien (bij W98se) ik zorg altijd voor de volgende instellingen (W98SE): 1. aanmelden microsoft netwerken inschakelen 2. ik wil bestanden delen (maak map om te delen, dit lost vaak het "zichtbaarheidsprobleem"op) 3. controleer of de WERKGROEP op iedere PC identiek is 4. DHCP inschakelen op iedere pc, meestal wordt dit al automatisch gedaan bij het installeren van de netwerkkaart maar ff checken kijk hiervoor bij netwerkinstellingen bij Win XP kun je voor het leeuwendeel de wizards volgen het type router ken ik niet, loop de configuratie nog eens na in de manual
Link naar reactie
Ik gebruik win98 second edition, er draaien 4 computers op de router, 3 hiervan hebben al toegang tot het internet. Dhcp stond inderdaad al overal ingeschakeld en de werkgroepen ook. Dat de computers elkaar niet zien kan volgens mij te maken hebben met de verschillende os'. Maar kan het zijn dat ik doordat NetBios over TCP/IP heb ingeschakeld niet het internet opkan? en zo ja, hoe zet ik dit uit? thanx alvast voor de reactie!
Link naar reactie
voor de zekerheid: zijn de namen van de werkgroep gelijk? dus bij iedere pc moet hetzelfde staan ook client voor MS netwerken moet ingeschakeld zijn om elkaar te kunnen zien; truc met de gedeelde map ook proberen! computers kunnen wel het internet op via de router, ook al zijn ze niet in het netwerk gedeeld (zeg ik het goed...?) dat netbios over tcp/ip vinkje staat er bij mij ook in en hoef je niet te verwijderen (kan niet eens??) kijk ook bij netwerkinstellingen alle tcp/ipbindingen na als alles klopt moet je het denk ik toch bij je router zoeken
Link naar reactie
[quote:5214a1d727="welgelegen"]werkgroep en domein staan overal het zelfde ingesteld. Inderdaad kunnen computers hoewel zij elkaar niet zien wel het internet op. Thanx voor de tips! Ik vrees dat er niks anders op zit dan een nieuwe compu! Thanx anyway![/quote:5214a1d727] Domein? Gebruik je een NT domein server? Lijkt me erg ongebruikelijk. De netwerkggroep is voldoende, scheelt ook een foutmelding bij het opstarten. Je hebt waarschijnlijk een windows aanmeldprobleem, want als je kan internetten, dan is het netwerk okay. ALleen een paar instellingen staan kennelijk nog niet goed. Een nieuwe computer lijkt me onzin, de kans dat die ook niet werkt lijkt me net zo groot. Gewoon nagaan wat je hebt ingesteld. COncentreer je bijvoorbeeld eens op de Windows aanmelding. Staat er gebruikersnaam bij afmelden onder "Start"? Verschijnt de computer uiteindelijk via Computer zoeken?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...