Ga naar inhoud

usb printer op router

anoniem

Aanbevolen berichten

hallo sinds kort hebben we 2 computers verbonden met een router. nu kan ik niet meer printen over het netwerk op de hoofd computer doet ie het wel maar op de client computer zegt ie dat ie niet is aangesloten. de printer is alleen met USB en op de router zit geen USB. hoe kan ik nu van boven naar beneden printen?? dit moet waarschijnelijk via de andere computer of moet ik iets instellen op de router (ik heb wel eens gelezen dat het met poorten gaat) en hoe werkt dit dan? als ik op de client computer op eigenschappen druk dan zegt ie dat de print spooler-service niet actief is. hopelijk kunnen jullie me ermee helpen, Ron :o
Link naar reactie
PC 1 heeft een printer. Ik ga er van uit dat je Win98 hebt. Vraag de eigenschappen van je netwerk op. Kies voor 'Bestanden en printers delen". En daarna voor "Ik wil anderen toegang geven tot mijn printers". Start daarna de PC opnieuw op en zoek via start - instellingen -printers je printer op. Klik er rechts op en kies voor delen. Vul de instellingen in en sluit af. Je deelt hier dus de printer! PC moet natuurlijk wel aan staan als je op de andere pc wilt printen. Ga nu naar pc2 en dubbelklik op Netwerkomgeving. Zoek de printer en klik er dubbel op. Soms moet je voor USB de drivers ook op pc 2 installeren. Suc6
Link naar reactie
Even een toelichting op de vraag die mijn zoon heeft gesteld. De twee computers zijn via een router verbonden met het internet, op alle twee win XP pro. Voordat we de router hadden deelden we het internet via een servertje Sygate , toen ging het printen wel en konden we ook in elkanders computer kijken maar alleen niet bewerken. De printer is gedeeld en alle besturingbestanden zijn geinstalleerd, we hebben er niets aan veranderd, dus wij hebben het idee dat er wat in de router moet worden veranderd. Misschien iets met poorten ofzo?? Groeten; Jos
Link naar reactie
Ik neem aan dat als je een bestand op de andere pc kunt benaderen je de printer ook kan bereiken. Stel de computer met de naam PC01 heeft een printer met de share-naam "Printer". Probeer dan eens vanuit PC01 in je browser het volgende in te tikken: \\pc01\printer Als je je printer nu te zien krijgt kan je er ook naar printen. Daarnaast heb je in XP ook nogal met rechten te maken. Staan die allemaal goed?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...