anoniem Geplaatst: 10 september 2002 Delen Geplaatst: 10 september 2002 Sinds kort heb ik een vaag probleem in mijn netwerkje, dat bestaat uit twee computers (pc1 en pc2 voor de duidelijkheid). Het probleem is dat wanneer pc1 een tijdje aanstaat en later de ander computer (pc2) aangezet wordt pc1 vastloopt bij het eerste netwerkcontact dat gemaakt wordt. Bijv bij het bekijken van de netwerkomgeving, of pingen naar pc1. Pc1 geeft dan de melding [i:77e7ec65f4]msgsrv32 reageert niet[/i:77e7ec65f4]. Vervolgens kan ik dit wegklikken en verder werken, maar de connectie is compleet dood. Maar wanneer pc2 aanstaat voordat pc1 aanstaat, dan is er geen probleem. Daarom vind ik het zo vaag. Qua configuaratie is er wel iets veranderd, namelijk een usb muis en usb-hub is geinstalleerd op pc1. Maar dit kan het probleem niet zijn lijkt mij, omdat ik na deze foutmelding win98 opnieuw heb geinstalleerd in de oude configuratie (dus zonder nieuwe muis en hub). Na de schone installatie van win98 en alleen netwerk drivers kreeg ik weer hetzelfde probleem. Op beide pc's is overigens win98 se geinstalleerd. Het probleem ligt overduidelijk bij pc1, maar ik weet niet meer waar ik het moet zoeken. Misschien kunnen jullie helpen! Bij voorbaat dank. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2002 is er iets achtergebleven in het register na verwijderen van de usb muis en hub misschien? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2002 Als ik win98 opnieuw installeer, dan lijkt mij dat het register helemaal schoon is. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2002 Geef eens wat wat meer info over de gebruikte hardware, protocollen, instellingen etc. Dat brengt misschien wat meer duidelijkheid. Bart Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 september 2002 pc1 = amd athlon 800, MSI k7 Pro mb, 256 mb, tcp/ip geinstalleerd voor netwerk kaart ip:192.168.0.1 pc2 = pentium 2 - 350 tcp/ip geinstalleerd ip:192.168.0.2 beide hebben ze subnet:255.255.255.0 beide hebben ze een Realtek RTL8139 CardBus Fast Ethernet kaart. Dit zijn gewoon de instellingen die ik al heel lang gebruik en voor de rest nooit problemen opleverden. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen