anoniem Geplaatst: 7 september 2002 Delen Geplaatst: 7 september 2002 Ik gebruik voor mijn werk een laptop waarop win2000 met novel 5 geinstalleerd is. Nu wil ik hem thuis aan mijn eigen netwerk (TC/IP, winXP/win98) hangen om de handel te kunnen backupen en printers te delen etc. In principe kan ik niets veranderen op de laptop omdat de sys.beheerder de handel heeft afgeschermd. Is er een manier - zonder dat ik de hele novel instellingen op de hond help - om hem toch te koppelen? :-? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2002 Lijkt me niet. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2002 Begrijp ik nou goed dat jij Windows 2000 en Novell op je laptop hebt staan? Of is het Windows 2000 met de Novell-client voor het netwerk bij jou op het werk? In het laatste geval moet je een je systeembeheerder vragen of je lokaal op je laptop als administrator in kan loggen. Dan kun je namelijk als je thuis zit met je laptop lokaal inloggen en de boel backuppen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2002 Hoezo lijkt me niet????? Enne...sorry, ja ik bedoel de client. Ik weet niet of het mogelijk zal zijn om de privileges te krijgen om lokaal als admin. in te loggen. Men is hier vrij strikt in. Ik was zelf aan iets van een boot disk of iets in die trend aan denken om de handel gewoon weg te by-passen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 september 2002 Nee, een bootdisk zal niet helpen. Ik zie geen reden waarom men daar zo strikt in moet zijn. Ik ben zelf ook systeembeheerder en van mij mag iedere Windows 2000 gebruiker best lokale adminrechten hebben. Zij moeten het systeem kunnen gebruiken en dan moeten ze mij niet lastigvallen als er een keer iets veranderd of geinstalleerd moet worden, terwijl ze dat zelf ook kunnen. Het is een kwestie van vertrouwen denk ik. Trouwens, de gebruiker weet zelf ook dat als hij de boel vernaggeld, hij gewoon een tijd zijn pc kwijt is voor herinstallatie, dus hij kijkt wel uit om de boel niet vernaggelen. Maar goed, wat moet er aan je laptop veranderen dan voordat je hem thuis aan kan sluiten? Ik neem aan dat je ook lokaal op je laptop kan inloggen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 september 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 september 2002 Ok ben al een stap verder. Samen met de pogingen van mij om het spul aan het draaien te krijgen heeft men de handel omgegooid van Novel/Groupwise naar 2000/outlook. Ik heb nu lokaal admin.privileges. Het spul staat alsvolgd ingesteld: 1. XP prof lid van werkgroep: EEE 2. Laptop win2000 lid van domein: EEE Beide thuis koppelen via een TCP/IP netwerk lukt als ik op de XP prof machine dezelfde werkgroepnaam instel als de domeinnaam op de laptop. Vanuit de XP bak kan ik zonder problemen alles wat geshared is op de laptop benaderen. Anders om - dus vanuit de laptop - kan ik wel de XP bak zien maar niets benaderen. Op het moment dat ik hem benader krijg ik de melding dat er geen loginservice voorhanden is om in te kunnen loggen. Ik kan de loginservice op de XP pro bak niet starten omdat hij als lid van een werkgroep staat ingesteld. Nu heb ik geprobeerd om de XP bak in te stellen als lid van hetzelfde domein EEE, echter dan krijg ik de melding dat hij de domeincontroller niet kan vinden. Nu wil ik de instellingen op de laptop niet veranderen anders krijg ik het kreng op mijnwerkplek niet meer aan de gang. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik de XP prof bak zo ingesteld krijg dat ik hem vanuit de laptop kan benaderen. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen