anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 Ik heb een probleempje met de printers in Windows 2000. Ik zit hier op stage, en we hebben rond de 150 computers staan. De printers staan allemaal geadd in de Active Directory, en ik kan ze gewoon installeren zonder problemen. Als ik ze onder Administrator installeer, doen ze het gewoon. Maar als ik dan als een leerling inlog, staat de printer niet geinstalleerd. Ik zoek dus een manier, om per computer, de printer globaal te installeren, zodat alle user accounts (rond de 400) er gebruik van kunnen maken. Zodat het dus niet account gebonden is zegmaar. Het zal wel een heel klein probleempje zijn, maar ik heb al een halve dag lopen zoeken maar niks gevonden. Alvast bedankt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 En je weet zeker dat je als leerling rechten hebt om die printer te gebruiken? Normaal gesproken is het zo dat als de administrator op een PC een printer installeert, deze ook te gebruiken is door de gebruikers die op die PC inloggen, mits ze rechten hebben op die printer. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 Er is een group Everyone, en daar staat bij Print dat het allowed is. De rest is uitgevinkt. Maar alleen Print moet toch genoeg wezen? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 28 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 28 augustus 2002 * Maak een globale groep met soortgelijke gebruikers (die bestaat waarschijnlijk al). * Maak een lokale groep die je machtigt om af te drukken (en eventuele andere printmachtigingen) * Voeg de globale groep toe aan de lokale groep Suc6 Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen