anoniem Geplaatst: 12 augustus 2002 Delen Geplaatst: 12 augustus 2002 Hallo mensen. Bij het zoeken naar een oplossing voor het verdelen van mijn kabelinternetverbinding viel mijn oog op een router van sitecom. Deze bevat tevens een 4 poorts switch. Mijn netwerk loopt echter via een HUB. Ik wil een van de uitgangen aansluiten op de HUB en een enkele computer op de switch (Maken allemaal deel uit van het (microsoft-) netwerk). Is dit mogelijk? Als dit niet zo is weet iemand dan een andere router met een HUB ipv. een switch in dezelfde prijsklasse? (De sitecom router+switch kost ongeveer EURO 150) Bij voorbaat dank. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 12 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 12 augustus 2002 Je kunt een hub rustig aan een switch koppelen, mits je een cross-kabel gebruikt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2002 Bedankt voor je reactie Herman. Maar een cross-kabel. Heb ik wel vaker over gehoord, maar ik weet niet precies wat het is. Is dat zo'n kabel die je ook kunt gebruiken tussen twee netwerkkaarten ipv een HUB? Thanks. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 augustus 2002 precies.... dat is een cross cable waarom wil je de hub blijven gebruiken? switch is toch sowieso beter normaal gesproken? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2002 Bednakt Mickey. Ik wil die HUB blijven gebruiken omdat die nu helemaal vol zit (4+1-poorts). Wat ook niet op de 4-poorts switch zou passen dus. Weet iemand zo hoe die cross-kabel in elkaar zit? (cijfer/kleuren combinaties) Bedankt Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 14 augustus 2002 Auteur Delen Geplaatst: 14 augustus 2002 je zegt dat je een 4+1 hub hebt, die 1 is toch zo'n uplink poort? volgens mij is die crossed aangesloten in de hub, dus je kan een normale UTP kabel aansluiten van je switch naar je uplink van je hub Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen