anoniem Geplaatst: 23 juli 2002 Delen Geplaatst: 23 juli 2002 Een vraag, als ik een 100 Mbit netwerk heb liggen, zou ik theoretisch een snelheid moeten halen van 12 MB. In de praktijk blijkt dat dus anders te wezen, en haal ik maar snelheden van 5 MB. Dit is zowel op mijn werk, waar gebruik gemaakt word van moderne aparatuur, als thuis waar ik een netwerkje heb van 2 PC's. Is de bottelneck in dit verhaal de snelheid van de HD's? Dus ik bedoel dan niet de doorvoersnelheid of de bandbreedte, maar de echte lees en schrijf snelheid van de schijven! Zo niet, wat is dan meestal wel hetgeen wat deze vertraging veroorzaakt? Mijn dank! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2002 100 mbit tov van 10mbit geeft geen 10x verbetering. Ik denk dat je met die 5mb al heel blij mag zijn. Moet je de systeem jongens op het werk maar vragen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 23 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 23 juli 2002 De schijven in de computers kunnen niet de bottleneck zijn, want die hebben tegenwoordig lees- en schrijfsnelheden van wel meer dan 30 MB/s (SCSI schijven nog meer). Het verlies in snelheid komt bijna altijd wel door de bekabeling. Al heb je nog zulke goeie kabels liggen, je hebt altijd wel verlies. Daarom wordt ook gezegd dat die 100 Mb/s ook de maximale snelheid is. Alleen met glasvezel kun je het verlies in snelheid tot een minimum beperken. Daarom wordt dat ook vaak als backbone van een groot netwerk gebruikt. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen