Ga naar inhoud

Bottelneck in netwerk?

anoniem

Aanbevolen berichten

Een vraag, als ik een 100 Mbit netwerk heb liggen, zou ik theoretisch een snelheid moeten halen van 12 MB. In de praktijk blijkt dat dus anders te wezen, en haal ik maar snelheden van 5 MB. Dit is zowel op mijn werk, waar gebruik gemaakt word van moderne aparatuur, als thuis waar ik een netwerkje heb van 2 PC's. Is de bottelneck in dit verhaal de snelheid van de HD's? Dus ik bedoel dan niet de doorvoersnelheid of de bandbreedte, maar de echte lees en schrijf snelheid van de schijven! Zo niet, wat is dan meestal wel hetgeen wat deze vertraging veroorzaakt? Mijn dank!
Link naar reactie
De schijven in de computers kunnen niet de bottleneck zijn, want die hebben tegenwoordig lees- en schrijfsnelheden van wel meer dan 30 MB/s (SCSI schijven nog meer). Het verlies in snelheid komt bijna altijd wel door de bekabeling. Al heb je nog zulke goeie kabels liggen, je hebt altijd wel verlies. Daarom wordt ook gezegd dat die 100 Mb/s ook de maximale snelheid is. Alleen met glasvezel kun je het verlies in snelheid tot een minimum beperken. Daarom wordt dat ook vaak als backbone van een groot netwerk gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...