Ga naar inhoud

afzonderlijk gebruik van 2 netwerkkaarten

anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo PC vrienden, Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met het volgende probleem. Ik heb 2 pentium 3 pc's die identiek zijn. In de ene (server) heb ik 2 netwerkkaarten. 1: Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC 2: Intel(R) PRO/100 S Desktop Adapter Op 1 heb ik een internetverbinding van @home De 2e is bedoeld om verbinding te kunnen leggen met de 2e pc (client)die ook zo'n zelfde netwerkkaart heeft. Om verbinding te leggen met het internet heb ik uiteraard een door mijn provider vrijggegeven computernaam. Dit werkt ook prima. Maar als ik de 2e netwerkkaart wil configureren om kontakt te leggen met de andere pc (waarop ik geen internet hoef te hebben) wordt ook gevraagd om een computernaam. Uiteraard moet ik de zelfde naam gebruiken bij beide pc's maar dat kan dus niet omdat deze al gebruikt wordt voor de internetverbinding. Hoe los ik dit op? Op pc 1 moet ik mijn internetverbinding kunnen behouden maar tevens bestanden naar de andere pc kunnen versturen. Een internetverbinding op de 2e pc is niet nodig. De handleidingen van microsoft en diverse op het web hebben mij niet kunnen verduidelijken of dit kan en hoe dit kan. HELP!!!!!! :-? Reacties zijn welkom op rgrobben@home.nl m.v.g. Robin Grobben
Link naar reactie
Je geeft aan dat er gevraagd wordt om een computernaam. Bedoel je niet dat gevraagd wordt om een hostnaam? Voor je interne netwerk kan je DNS gewoon uitzetten. Dan wordt hier ook niet om gevraagd. Mocht je nog wel het internet op willen met de tweede computer, dan volstaat het om op de 2e computer DNS aan te zetten en het IP-adres van de netwerkkaart voor je interne netwerk van je eerste PC op te nemen als gateway.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...