anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Delen Geplaatst: 2 juli 2002 Ik ben van plan een access point aan te schaffen zodat ik makkelijk in dewoonkamer met mijn laptop ook nog kan internetten. Ik heb geen flauw idee of er veel verschil in de onderlinge aanbieders van wireless lan hardware zit. Weet iemand ergens een site of onderzoek naar wireless lan? Ik zoek naar de volgende zaken: - drie verdiepingen moeten overbrugbaar zijn - hangt zo'n access point als compu aan een hub of aan de uplink poort - hoeveel pc's worden ondersteund - wat zijn de gemiddelde prijzen - ondersteund Linux wireless lan of is dit hardware afhankelijk Bedankt, Jan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 Hi, kijk eens op www.linksys.com heb die gekocht bij micro ware house voor € 212,- moet wel een beetje handelen. Word aangesloten op hub/switch je kan maximaal naar 64 hosts maar dat is wel erg veel voor 11 Mbit/sec :( . het beste is om de accesspoint op bovenste of middelste verdieping te plaatsen wanneer je dit een beetje strategisch plaatst kan je buurman ook mee genieten van jouw internet verbinding. Linksys heeft ook een leuke router met wireless accespoint en 4 kan. switch deze is zelfs nog iets goedkoper. zover ik weet zijn er ook linux drivers maar die heb ik niet getest. Wim Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen