anoniem Geplaatst: 1 juli 2002 Delen Geplaatst: 1 juli 2002 Hi, Ik heb een probleem met een thuisnetwerk: Ik heb twee systeemen allebei met windows 98 (in de toekomst komt er een pc bij) het probleem is dat ze elkaar niet zien onder het TCP/IP protical ik heb dezelfde werkgroep en ook bestands en printer indeling geinstalleerd en zien elkaar niet. Ook het pingen gaat niet goed op 1 pc. ik heb het al met verschillende netwerkkaarten en hub's geprobeerd en gaat het ook niet. Maar het vreemde is dat mijn ADSL modem in de uplink zit en allebei de pc's daar tegelijk gebruik van maken en ook naar kunnen PINGEN. Dus ik denk dat er software matig iets niet goed is of ik iets fout doe. Dus wie heeft hier meer ervaring mee??? :x Al vast bedankt Johan Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 1 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 1 juli 2002 wil je alleen drives, printers delen? dan is het wellicht een idee om Netbeui te gebruiken, dat werkt erg makkelijk bij TCP/IP: subdomain overal gelijk? identification allemaal in orde? geen firewalls meer draaiend? juiste bindings gemaakt? succes, Phrancus Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 juli 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 juli 2002 Hee bedankt, Het was inderdaad me firewall. Stom zeg dat ik daar niet aan gedacht heb :cry: nog maals bedankt Johan Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen