anoniem Geplaatst: 2 mei 2002 Delen Geplaatst: 2 mei 2002 Wie kan mij vertellen hoe ik oner win xp mijn schijven in een netwerk kan beveiligen met een wachtwoord. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 2002 Dit kan alleen als het NTFS is. Zo ja met de rechtermuisknop op de schijf klikken en kiezen voor delen en beveiliging. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 Je kan het ook doen met FAT32. Folders die je wilt delen over het netwerk kun je ook rechten aan toe kennen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 6 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 6 mei 2002 MajinBuu heeft gelijk, dit kan alleen met NTFS, omdat de $-shares open staan voor iedereen. Je kan hier ook geen rechten zetten. De enigste manier om hier onderuit te komen is de $-shares te verwijderen en daar zelf rechten aan toe te kennen. Nu is het verhaaltje compleet :smile: Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2002 Het verhaaltje is nog niet compleet want $-shares zijn administrative shares en kun je niet verwijderen en kun je ook geen rechten op aan passen maar staan zeker niet open voor iedereen, je moet om te beginnen al een account op de computer hebben en om op een $-share te komen zelfs een administrator account. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2002 [ Dit bericht is bewerkt door: p.vos op 2002-05-07 21:42 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 mei 2002 [ Dit bericht is bewerkt door: p.vos op 2002-05-07 21:42 ] Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 13 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 13 mei 2002 Admin shares zijn wel degelijk uit te schakelen: HKLMSystemCurrentControlSetServicesLanManServerParameters autosharewks = 0 autoshareserver = 0 (DWORD) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 15 mei 2002 Auteur Delen Geplaatst: 15 mei 2002 De vraag is niet zozeer hoe (workstation service disabelen en verder) maar waarom, als je dit doet in een zgn productie omgeving zal er niemand en ook niets meer op je schijfkes terecht komen (automatische updates van virusscanners bijv......). Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen