anoniem Geplaatst: 18 april 2002 Delen Geplaatst: 18 april 2002 ik heb mijn netwerk prima voorelkaar: gedeelde mappen, printers en gedeeld surfen op internet. wat NIET lukt is emailen vanaf de host, de notebook. Ik werk met XP Home en Express 6.0 op notebook, en XP Pro en Eudora op desktop. Ik weet zeker dat de @home-instellingen kloppen: POP en SMTP hebben "mail" als server. Zonealarm heb ik al in- en uitgeschakeld en ook de interne firewall. Het netwerk is simpel: 2 kaartjes en een crosscable. Ik lees veel over andere progjes die ik zou moeten downen, maar ik kan me gewoon niet voorstellen, dat XP dit niet zelf aankan. Wie weet hoe? _______________________________ bij voorbaat excuses dat ik nummertje zoveel ben, maar ik heb in diverse forums geen antwoorden kunnen vinden die bij mijn situatie passen... Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2002 http://www.troublesathome.nl/index.php?section=faq&page=instellingen#vraag6 Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 20 april 2002 Auteur Delen Geplaatst: 20 april 2002 Kortom, je moet op de clients de volledige naam van de server opgeven, "mail" is dan niet voldoende maar maak er "mail.home.nl" van en het zou moeten werken. groetjes Edmond Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen