anoniem Geplaatst: 27 februari 2002 Delen Geplaatst: 27 februari 2002 Beide pc's zijn aangesloten op de router. Het internet delen lukt perfect. Vraag is echter hoe ik in windowsXP (beide pc's) mijn netwerkverbindingen instel. Bij alle mogelijkheden (selecteer een verbindingsmode) verschijnt er bij 1 of beide pc's een 'internet-gateway' bij netwerkverbindingen. Ik vraag mij af waarom dit gebeurt, waartoe dit dient aangezien ik rechtstreeks op een router zit, en of dit mijn veiligheid aantast op het internet? Alvast bedankt op voorhand! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2002 Je moet een router zien als een PCtje met een eigen IP, gateway en subnetmasker die voordurend je internet verbinding verdeeld (in jouw geval over 2 pc's), het door jou verklaarde verschijnsel is niet eigenaardig. In mijn ogen is dit normaal en kan dit geen schade aanrichten Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 27 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 27 februari 2002 Welke optie bij het instellen van het thuisnetwerk in WindowsXP (er zijn er een 5-tal) wordt er trouwens aangeraden in mijn geval (router + ADSL modem). TIA. Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen