anoniem Geplaatst: 2 februari 2002 Delen Geplaatst: 2 februari 2002 kan je een netwerk leggen tussen 2 computers via de telefoonlijn die door je huis loopt. Ze moeten dan via de modem communiceren. Dit moet natuurlijk zonden kontakt met buitenwererld (en bijbehorende telefoontikken :sad: ). Als dit kan, moet je dan een speciaal protocol gebruiken of zijn er andere dingen waar je op moet letten. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 2 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 2 februari 2002 Volgens mij kun je gewoon PPP gebruiken, alleen heb ik geen idee met welk programma je onder Windows de telefoon kan laten 'opnemen' en een netwerkverbinding tot stand kan brengen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2002 als je zo een netwerkje aan kan leggen waarom doet iedereen het dan met netwerkkaartern? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2002 [quote:70040f0df9] Op 03-02-2002 13:26, schreef mtk: als je zo een netwerkje aan kan leggen waarom doet iedereen het dan met netwerkkaartern? [/quote:70040f0df9] Wat denk je van de snelheid en prijs? Voor de prijs van een modem heb je 2 of 3 netwerkkaarten + kabels. Over je telefoonlijn haal je bij lange na geen 10 of 100 mbit. En met netwerkkaarten werkt fijner. Anders moet je steeds gaan inbellen. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 3 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 3 februari 2002 je kunt een telefooncentrale aanschaffen en dan zo naar elkaar inbellen, wel erg omslachig maar zo heb ik het een half jaar gedaan. Denk eraan dat je wel in gesprek bent tijdens je verbinding Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 4 februari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 4 februari 2002 [quote:b2e3e5049b]Op 03-02-2002 13:26, schreef mtk: als je zo een netwerkje aan kan leggen waarom doet iedereen het dan met netwerkkaartern?[/quote:b2e3e5049b] Zoals al gezegd: voornaamlijk snelheid. Met een V92 modem (nieuwste van het nieuwste) haal je nog steeds maximaal 48 kbps ongeveer. Een tegenwoordig netwerk haalt de 102400 kbps wel. Subtiel verschil :wink: Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen